hoe hoog is de toeslag op je wajong?

ik ben 23 jaar en heb een wajong uitkering van E 914 per maand, nu kan ik toeslag krijgen, maar hoe hoog is die toeslag per maand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Beste Jackielauren,

Een toeslag vult je uitkering aan tot het sociaal minimum. Dit sociaal minimum is voor iedereen verschillend.
De hoogte hiervan is afhankelijk van je leeftijd en je gezinssituatie.

Ben je bijvoorbeeld: 23 jaar of ouder en alleenstaand dan is het sociaal minimum per 1 juli 2011 € 50,04 bruto per dag.
De toeslag vult de uitkering dan aan tot € 50,04 bruto per dag. Je berekent je uitkering per dag door het bruto maandbedrag te delen door 21,75 werkbare dagen.

Je vind de actuele bedragen van het sociaal minimum voor jouw persoonlijke situatie hier: http://bit.ly/bIy2NI

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dan een berekening. 50.04x22=1100.88 hoeveel is dat netto dan? op loonwijzer.nl word ik ook niet veel wijzer met bruto netto berekening er staat elke keer iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Jackielauren,

UWV stelt je bruto-uitkering vast. Op deze bruto-uitkering worden verschillende bedragen ingehouden.
De belastingdienst kan je informeren wat er na deze inhoudingen netto overblijft.
Ik adviseer je om hierover contact op te nemen met de Belastingtelefoon 0800-05 43.

Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/o7LHLx.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare

Andere antwoorden (1)

Kijk eens op www.berekenjerecht.nl
Misschien maakt dat al veel duidelijk
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee daar word ik niet veel wijzer van