Lijkt me wel extreme manier om van je schulden af te komen.Het zal je reputatie geen goed doen en ook de kans op werk aanzienlijk verkleinen daarna.Wat dacht je van werken om je schulden af te lossen? Moeten we allemaal toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen boetes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij je boete`s niet betaalt krijg je een rechtszaak, de rechter bepaalt dan wat er moet gebeuren.

Als je schulden hebt kun je het beste naar maatschappelijk werk gaan in je woonplaats, die kunnen je verder helpen met b.v. schuldsanering.

Er is echt altijd een uitweg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bepaalde boetes kun je uitzitten, maar niet verkeersboetes die onder de wet mulder vallen. daar kan je alleen maar voor in gijzeling worden genomen en betaal je de boetes niet mee af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de gevangenis zitten of zwerver worden is geen echte oplossing voor je problemen. Ik snap inmiddels dat je zo in de problemen zit dat je aan je schuldeisers probeert te ontsnappen. Dit is echter niet de juiste oplossing. Wel moet je hulp gaan zoeken. Schaam je hier niet voor, want je bent echt niet de enige.

Als je nu een noodsprong maakt, heb je kans dat je je hele verdere leven daar spijt van hebt. Als je je laat helpen heb je met een paar jaar de boel weer op de rails.

Je kunt het beste of naar de gemeente stappen en kijken hoe de hulp bij schulden daar geregeld is, of contact opnemen met iemand van maatschappelijk werk die met jou de stappen doorneemt die je moet nemen om geholpen te worden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schulden zijn privaat rechtelijk en die kunnen allen binnen dat kader worden afgehandels, daat behoort 'zitten' niet bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk wel zo dat de gevangenis een goedkope plek is om te wonen. Je behoudt ook nog het recht op een uitkering. Dus als je ondertussen je woning opzegt heb je niet veel kosten en zal je dus beter in staat zijn om de aflossingen te betalen.

Theoretisch gezien dan. Het is natuurlijk niet echt een handige oplossing aangezien je vervolgens weer moeilijk een baan kan krijgen en je dus weer in de problemen komt.