Wat moet ik doen?

Hallo, ik ben al maanden lang werkloos. Ik ben opzoek naar werk ook al heel lang. Ik kreeg uitkering, maar laatste maand had ik veel last van mijn verstandkiezen, ik ging naar de tandarts en het blijkt dat ze er uit gehaald moeten zijn.
Ik heb vandaag om 10 uur afspraak bij het kaakchirurg, maar het gemeente heeft ook op het zelfde datum en tijd afspraak ingepland. Toen ik dat gezien had, heb ik gelijk afgezegd via mail en heb ik ook uitnodiging brief als bijlage gezet van het ziekenhuis. Maar dat was volgens haar inziens niet voldoende genoeg om op het afspraak te verschijnen. Ik mag haar schema niet veranderen volgens haar. Dus in het kort heb ik geen recht meer op uitkering. Ik heb al de betalingen nu, en geen inkomen. Hoe moet ik dit oplossen?
Moet ik nou naar het afspraak gaan van gemeente of van het ziekenhuis?
p.s. Ik heb nu opgezwollen tandvlees en het doet ook hartstikke pijn. Helaas heeft het ziekenhuis ook geen plaatst meer in deze en volgende maand.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

In de eerste plaats had je jouw contactpersoon bij de gemeente beter kunnen bellen i.p.v. mailen,dat is toch wat persoonlijker en je kunt beter uitleggen waarom je niet kunt komen.Maar goed,dat heb je niet gedaan dus dat is achteraf gepraat.Het lijkt mij het verstandigst dat je zeker naar je afspraak bij de gemeente gaat,anders zijn de consequenties niet te overzien.Dan blijf je dus zitten met je kiespijn.Je zou daarmee naar de huisartsenpost kunnen gaan en daar te kennen geven dat de pijn echt ondraaglijk is en dan maar hopen dat dat afdoende is om toch behandelt te worden.En voortaan wat beter opletten met het plannen van je afspraken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Bij UWV gaat alles via mail tegenwoordig. Als je ze belt 9 van de 10 keren kans dat je ze niet kunt bereiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die tiende keer doet het hem.
Die afspraak bij de tandarts had je ook kunnen verzetten he? Nu niet meer waarschijnlijk, maar dat had je eerder moeten bedenken. Nu zou ik dan toch maar gewoon naar de gemeente gaan en bij het ziekenhuis uitleggen wat er aan de hand is. Als je echt veel pijn hebt en opgezwollen tandvlees dan kom je echt nog wel met spoed tussendoor in het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij ziek bent, gaat ziekte boven afspraak gemeente, het zou al te gek worden dat als je een hartaanval zou krijgen je uitkering kwijt zou raken. Direct beroep aanteken bij B&W omtrent de handelswijze betrokken ambtenaar. Gaat de gemeente moeilijk doen, dan kun je naar de bestuursrechter stappen. Let wel jij zult wel moeten kunnen aantonen dat jij die afspraak had voor de ziekte. Kijk ook even of de arts een briefje wil schrijven dat de behandeling noodzakelijk is/was.

Wat jou werkloosheid betreft, ook hier zijn vele mogelijkheden. De meeste gemeenten hebben een traject begeleiding/omscholing. Hier kun je zelf naar vragen. Zelf initiatieven tonen geeft vaak voldoening bij de gemeente.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik zie bij vele antwoorden staan: bellen in plaats van mailen. Ik wil jullie er op wijzen en ook die persoon van de of een gemeente, dat mail als een wettelijke toelaatbare schrijven is. Zelf in rechtszaken is het toelaatbaar en word gebruikt en gerespecteerd. Kijk jurisprudentie hier maar op na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou eerst naar de gemeente gaan , zonder inkomen kan je niks , je moet ook je huur betalen want anders heb je zometeen een groter probleem

Informeer is bij een andere ziekenhuis bij je in de buurt , kijk of die nog plaats hebben

Maar zonder inkomen ben je niks

Toegevoegd na 16 seconden:
nergens bedoel ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezondheid gaat voor!maar gast zo dus gewoon naar de kaak chirurg .Dan heel goed communiceren met je contact persoon bij de gemeente? Met bewijs stukken bel van tevoren nogmaals op ! Maar gast je hebt niet zo veel afspraken die belangrijk zijn !kon je dat echt niet btr organiseren ?en ben je vaker afspraken niet nagekomen ? Bij de zgn gemeente .ja dan is de reactie vj contact persoon wel te begrijpen .toon wat interesse in het zoeken naar werk !zorg evt dat je in een scholings traject kan ! Succes .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een vervelende situatie zeg! tips zijn er al gegeven. (beter voortaan bellen ipv mailen is een hele goede) ondertussen is het al 10 uur geweest en heb je al een keuze gemaakt denk ik. Ik hoop dat je uitkering niet zo maar gestopt wordt! En ik hoop dat je verstandskiezen er alsnog snel uit kunnen gehaald worden. Ik heb een tip voor je sollicitaties... je maakt best veel schrijffouten. Daar kan je ook niets aan doen denk ik. Maar als je weer eens een brief schrijft is het misschien beter om die voortaan even na te laten kijken op spel en 'spreek'fouten. En veel van jouw fouten worden niet door spellingcheck eruit gehaald. Wie weet heb je dan sneller een baan want een brief met spelfouten gooien ze gewoon snel opzij.

En is hetmisschien een idee om voor het uitzendbureau gaan te werken?
Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als zij/hij niet kan praten vanwege kiespijn? dan had ik ook via email geregeld hoor. Maar ja ga gewoon naar het ziekenhuis, gezonheid is altijd belangrijker.

Toegevoegd na 21 seconden:
*gezondheid