Eerst aanmaningen en als daar niet op gereageerd wordt worden er dingen in beslag genomen door een deurwaarder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In aanvulling en ter verduidelijking op wat Roland zegt. De deurwaarder kan dan naar eigen initiatief spullen in beslag nemen. Die worden dan openbaar verkocht en met de opbrengst wordt degene die de rechtszaak heeft gewonnen betaald. De deurwaarder maakt natuurlijk ook kosten die worden ook uit die veilingopbrengst voldaan.

Dus het zou zo maar kunnen dat in zo'n geval je laptop of auto in beslag wordt genomen, want die deurwaarder neemt natuurlijk spullen mee die voldoende opbrengst garanderen.
12 jaar geleden
Een paar jaar geleden heb ikzelf een rechtzaak gewonnen, en ik moest toen zelf het geld gaan halen bij de dader. Dat heb ik niet gedaan om dat het schadevergoeding betrof van een overval die op mij was gepleegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als degene niet betaald zul je zelf een deurwaarder moeten inschakelen om je geld te krijgen. Hiervoor kun je dan de gerechtelijke uitspraak aan de deurwaarder overleggen. Mogelijke eventuele kosten omdat het geld niet kan worden geind zijn wel voor jou rekening.
ronron1212