Mag bij Ideal betalingen het bedrag op de website van verkoper en het bedrag in Ideal scherm afwijken?

Ik bestel iets bij een website en bij de laatste pagina wordt een bedrag van 10 euro getoont. Dan moet ik de bank selecteren en ga ik naar het scherm van ideal. Hier staat opeens een bedrag van 15,95.

Na de algemene voorwaarden gelezen te hebben (die je trouwens niet expliciet hoeft te accepteren) blijkt dat het om eventuele bezorgkosten blijkt te gaan. Er staat echter ook dat deze voor de betaling aan de klant worden getoont op de website.
Er staat echter ook dat de website niet verantwoordelijk is voor onjuistheden op de website.
Is dit toegestaan of kunnen ze zich op hun (tegenstrijdige) voorwaarden beroepen?

Als het niet is toegestaan en ze het totale gespecificeerde bedrag moeten tonen voordat je naar het betaalscherm van Ideal gaat, op welke wet of regelgeving kan ik me dan beroepen?

Ik weet niet of het toegestaan is de website van deze (commerciële) partij te posten dus eerst maar even niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Grijs gebeid.
Het lijkt inderdaad dat de Algemene Voorwaarden (AV) het afdekken, maar het is maar de vraag of de AV juridisch bindend zijn. Je zou het kunnen gooien op misleidende reclame, maar dan sta je nogal zwak. Want iedereen weet dat je toch niet naar de rechter gaat stappen.

De vraag die bij mij echter opkomt: wil je met zo een partij eigenlijk wel zaken doen....?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het gewoon een foutje, dus nogmaals: meld het en dan kunnen ze het aanpassen.

Andere antwoorden (1)

Klinkt gewoon als een foutje op de website, maar de algemene voorwaarden dekken dat dus wel af. Ik zou ze nog wel even mailen om het te melden, dan kunnen ze de bug oplossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit mij aan bij het eerst gegeven antwoord