Studiefinanciering, ben ik te laat? wanneer krijg ik het?

Ok dit is dus mijn situatie... Ik ben eind maart van dit jaar 18 geworden en pas is eind april leerde ik dat ik allang studiefinanciering heb kunnen aanvragen. Ik vroeg het dus zo snel mogelijk aan en nu wacht ik.
Nu is mijn vraag wanneer krijg ik het en mijn OV doohicky

Ik heb al een paar uur gezocht op het internet maar alle uitleg is zo vaag en naar mijn zeggen niet hoe het zit in mijn geval. :(

Ik hoop dat jullie kunnen helpen
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (2)

Ik denk dat je moet wachten tot het nieuwe kwartaal begint, juli dus. Als je het voor je verjaardag had aangevraagd dan had je het in april al gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunthet gewoon meteen aanvragen. Neem een kijkje op http://www.ib-groep.nl/particulieren/default.asp. Je kunt alleen geen studiefinanciering met terugwerkende kracht krijgen. Ik heb het net voor mn dochter aangevraagd en laat het per 1 september (het nieuwe studiejaar) ingaan. Op die manier heeft zij ook meteen profijt van de ov-kaart. Mijn dochter is half maart 18 geworden. Je hebt in totaal recht op maximaal vier jaar studiefinanciering. Veel studies duren langer en dus loop je misschien helemaal geen geld mis. Veel succes.

Toegevoegd na 46 minuten:
O, sorry, zie nu pas dat je het allang hebt aangevraagd. Maak je geen zorgen. Je krijgt het geld vanaf de ingangsdatum die je bij de aanvraag hebt opgegeven. Het kan zo'n drie maanden duren voordat je het krijgt, las ik ergens.

Toegevoegd na 47 minuten:
Maar die door jou opgegeven ingangsdatum kon dus niet een datum zijn die al gepasseerd was op het moment van aanvraag. Ik hoop dat ik zo duidelijk ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Heb ik ook gehad. Kreeg wellicht niet alles maar wel het meeste net terugwerkende kracht