Ik ben geopereerd aan hernia en heb wederom klachten. Wie bepaald of ik nu op vakantie mag? De bedrijfsarts, specialist,de werkgever of ik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik denk dat je eerst met de specialist moet overleggen of het verstandig is om gezien jouw klachten op vakantie te gaan. En daarna zul je moeten overleggen met je werkgever. De bedrijfsarts adviseert je werkgever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ziekgemeld bent zul je moeten overleggen met de bedrijfsarts.
ronron1212
12 jaar geleden
De werkgever en bedrijfsarts hebben niets te vertellen over wat jij in je vrije tijd doet. Zolang je niet ziek gemeld staat mag je doen wat je wilt. Wel is het verstandig om huisarts of specialist te raadplegen voor advies. Uiteindelijk bepaal je echt zelf wat je doet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je aangepast werk doet door je hernia valt dit wel onder een soort van ziekmelding. Dan heeft de bedrijfsarts meer zeggenschap.