Heeft het gevolgen voor mijn wajong-uitkering, als ik bij de vader van mijn vriendin ga wonen?

Beste allemaal,

Aangezien het slechter gaat met de gezondheid van mijn vriendin en zij het lichamelijk niet aankan om haar familie te bezoeken, hebben we besloten om bij haar vader te gaan wonen.

Ik ga me daar dan ook inschrijven. Heeft dit gevolgen voor mijn wajong-uitkering?

Ik word namelijk gewoon geacht om mijn steentje bij te dragen en het is niet gratis of zo (bijvoorbeeld: wij betalen alle boodschappen is iets wat sowieso gaat gebeuren en daar ben ik dan rond de 200 euro p/m aan kwijt. Dit is een schattig).

Ik zie naar een antwoord uit.

Groetjes,
ImaginaryGirl

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De Wajong wordt (nog steeds) uitgevoerd door het UWV en is gebaseerd op je medische situatie als je nooit hebt gewerkt.
Dus je moet bij dat uitvoeringsinstituut zijn (niet bij de gemeente).
Als je geen toeslag hebt (omdat je onder het minimum zit), verandert er niets.
Voor de volledigheid: Als de vader en/of de vriendin een uitkering krijgen van de gemeente dan kan er bij hen wel iets veranderen, maar dat is je vraag niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is ook chronisch ziek geworden een bepaalde tijd geleden en ontvangt een arbeidsongeschiktheidsuitkering.... Wat zijn de gevolgen voor hem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfde als bij jou
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel; wat verandert er voor hem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gefeliciteerd beste antwoord.

Andere antwoorden (1)

Het maakt niet uit waar je woont, je wajong blijf je krijgen het kan misschien wat veranderen, dat ligt per verschil anders.
Het stopt alleen als je meer gaat verdienen, ruim boven dat is toegestaan dat je ontvangt of verdient. Alleen kleine bedragen zijn toegestaan maar hoe dat zit moet je bij de gemeente nagaan.