Wat kan ik met de opleiding voedingsconsulente van de LOI als ik deze heb afgerond?

Ik wil deze opleiding graag gaan doen.
Maar heb ik hier ook iets aan.
Zou ik met deze opleiding een baan kunnen vinden en zo ja waar moet ik dan aan denken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een loi opleiding?
Is er geen andere optie voor jou, want ik lees veel negatieve ervaringen + dat veel werkgevers en opdrachtgevers in de praktijk echt niet naar iemand gaan met een loi-opleiding. Lees dit even:
http://forum.viva.nl/forum/list_message/1638114

Het beste antwoord

INGAAND OP DE LOI 'OPLEIDING'
Ik kan op de LOI site alleen maar de opleiding gewichtsconsulent vinden.
Daarnaast is bovenstaande opleiding (als je die bedoelt) een cursus en absoluut geen opleiding.

Citaat van de LOI site:
'Je einddoel
Na afloop van de opleiding Gewichtsconsulent kun je je beroep maken van het begeleiden van gezonde volwassenen met over- of ondergewicht. Je bent helemaal klaar voor het starten van je eigen praktijk. Natuurlijk kun je ook in dienst van een instelling of organisatie gaan werken.

Ben je al werkzaam op het gebied van voeding en diëten, dan is de opleiding een waardevolle aanvulling op je werk. En als je zelf te kampen hebt met over- of ondergewicht dan kun je van deze opleiding eveneens veel baat hebben. De lessen vormen de ingrediënten voor een nieuwe, verantwoorde manier van eten en een juiste houding ten opzichte van voeding.'

Ik zelf kan me meer in het laatste vinden. Als je in deze sector werkt, kun je deze opleiding als aanvulling zien.

EEN ALTERNATIEF
Ik zal wel een suggestie willen doen voor een andere opleiding,
namelijk voeding en diëtiek. Dit is op HBO niveau.

'Wat kun je ermee worden?

Als je klaar bent met de opleiding Voeding en Diëtetiek ben je een volwaardige voedingskundige/diëtist met gevarieerde mogelijkheden op de arbeidsmarkt. Je kunt als diëtist aan de slag, maar ook als voorlichter of adviseur. Je werkterrein is de gezondheidszorg, het bedrijfsleven en overheidsinstellingen. Ook kun je een eigen praktijk beginnen.'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook de opleiding die ik bedoel.
Maar er staat ook bij: Erkend door de BGN
De LOI heeft de kwaliteit van haar opleidingen hoog in het vaandel staan. Ook nu is LOI de eerste afstandsopleider waarvan de opleidingen zijn getoetst én erkend door de BGN (Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland). Hét bewijs dat jouw opleiding voldoet aan álle kwaliteitseisen én perfect aansluit op de praktijk! Meer over de BGN en haar doelstellingen vind je op de site www.gewichtsconsulenten.nl voor mij is dit een indicatie dat je met deze cursus aan het werk zou moeten kunnen als voedings/gewichtsconsulente of zie ik dit verkeerd? Misschien moet ik maar eens informeren bij het BGN. Bedankt voor je antwoord. Meerdere antwoorden en menigen zijn welkom.
Ik hoop een duidelijk beeld te krijgen van daar dat ik graag jullie reacties ontvang.