Betalen de gratis kranten hogere verontreinigingsbelasting?

De treinen en stations liggen bezaaid met de gratis kranten en ik vind dat de uitgevers hiervoor meer verontreinigingsheffing voor moeten betalen ipv dat de lezer bijvoorbeeld een symbolisch bedrag zou kunnen betalen bij aanschaf van zo'n krantje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, ze betalen niks extra.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft u misschien een bron? Het lijkt me zo onlogisch ....
verontreinigingsbelasting betaal je voor het zuiveren van afvalwater etc, reinigingsheffing wat jij volgens mij bedoeld, dat betaal je aan de gemeente om je vuil op te laten halen, en dat gaat per container of een andere regeling.