Vraag over ouderschapsverlof.

Ik heb ouderschapsverlof aangevraagd. Van de 18 uur die ik werk wil ik nu naar 12 uur werken per week gaan.
Nu heb ik een berekening gekregen van de personeelsadministratie dat ik een jaar verlof kan krijgen.
Volgens mijn berekening is dit 1,5 jaar. Klopt dit wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Normaal gesproken heb je recht op 26 keer je wekelijkse werkduur, dus 26*18=468 uur. Als jij 6 uur per week wilt opnemen zou je inderdaad uitkomen op een langere periode. Maar is veel CAO's is opgenomen dat het ouderschapsverlof maximaal een jaar mag duren.
Je hebt dus twee mogelijkheden:
- Meer uren verlof opnemen per week;
- Met je werkgever onderhandelen over een langere verlofperiode.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ klopt helemaal.