ben je verplicht op zaterdag te werken , als je je contract uren al hebt gehaald die week

ik heb een contract van 3 per week , ik werk 4 dagen van 2 uur per dag nu wil me baas me verplichten ook op zaterdag te werken mag dat zomaar?

Toegevoegd na 13 minuten:
ik heb contract van 3 uur per week bij tnt , en werk van dinsdag tot vrijdag 2 uur per dag
noodgedwongen baan bijgezocht en gevonden
maar nu zegt me baas je moet 26 zaterdagen werken per jaar maar staat niets van in contract specifiek
dus plannen ze je gewoon in zonder overleg

Toegevoegd na 14 minuten:
ik werk nu gewoon 5 dagen en heb al netjes aangegeven 6 is te veel , maar ze luisteren niet

Toegevoegd na 2 uur:
nee helaas niet
ik kon contract krijgen van 8 uur zeiden ze maar niet dus, bij contractafloop , nee ze gooien je zogenaamd uit en nemen je weer aan via ander contract
dus ze beloven wel maar je krijgt gewoon niets

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Ligt eraan wat er in je contract staat. Als er in je contract staat dat je ook op andere dagen ingezet kan worden naast die 3 uur, dan mag dat. Als er staat dat je 3 uur doordeweeks moet werken en dat in overleg is, dan mag hij het je niet verplichten. Ligt er echt aan wat er in je contract staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee dat mag niet zomaar. Je bent ook niet verplicht. Je moet je baas gewoon op het contract wijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hetgeen je verteld contractueel is vastgelegd en ook zo wordt uitgevoerd mag hij dat niet eisen. Aan jullie natuurlijk om te beslissen, een ander contract of handje contantje.
Wil jij die zaterdagen niet werken, hoeft dat niet... maar denk eraan dat een werkgever snel iemand anders vindt.

(ps: je hebt een contract van 3 'wat?' per week ?)

Toegevoegd na 1 minuut:
(Want je werkt 4 dagen van 2 uren, vanwaar komt die 3 dan ?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil hij je verplichten? of heeft hij het je gevraagd?

Als je nu je uren al maakt, kan hij niet verplichten op zaterdag te werken, wel vragen.
Als er verder niets staat in het contract op welke dagen je zou moeten werken kan hij inderdaad het verzoek doen dat je op zaterdag komt werken. Maar dan hoef je je andere dagen niet.

Mijn advies is om gewoon een vriendelijk gesprek aan te gaan. Leg uit waarom je niet op zaterdag wil werken. Jullie komen er vast wel uit, maar ga niet direct in de verdediging. Als jij niet wilt houd het op, maar dat kan natuurlijk de consequentie hebben dat jouw baas iemand anders zoekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of hij je het kan verplichten weet ik niet exact,maar als jij voor 3 uur p.w. bent aangenomen terwijl je eigenlijk volgens een vast patroon ongeveer 6 2 8 uur p.w. werkt,dan kun je na een tijdje je werkgever erop wijzen dat je je contract graag aangepast ziet naar de uren die je altijd gewerkt hebt.

Ben je geen lid van de bond o.i.d.?

Toegevoegd na 47 seconden:
Die 2 moet a zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het in je contract staat maximaal zoveel uur per week dan kan je baas moeilijk zeuren want een contract is een contract en die is getekend tenzij de baas zegt van wil je opnieuw tekenen dan kan hij het vermelden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet je met je baas overleggen.