Zijn er veel mensen in Nederland met een creditcard als visa, mastercard, american express of discover?

Ik wil misschien een soort van pinautomaat voor creditcards aanschaffen. Maar zou dit wel relevant zijn in Nederland. Aangezien veel mensen die ik ken hier PIN gebruiken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Veel mensen hebben een creditcard, maar over het algemeen genomen betalen de nederlandse mensen met hun betaalpas bij winkels. Voordeel van een automaat in een winkel voor een creditcard is dat het geen extra geld kost bij het betalen en als mensen geld willen ophalen bij een geldautomaat met hun creditcard, kost het 4,50 extra.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ligt eraan wat voor winkel. Als er veel buitenlanders in jouw winkel komen is het handig om creditcards te accepteren omdat het internationaal is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In totaal werden er zo'n 54 miljoen creditcard transacties verricht door Nederlanders in Nederland in 2004.
Als je dit in verband stelt met het aantal gebruikers van een bankpas 1500 miljard zou ik voor een bankpas gaan.
Ligt eraan of u dit heeft of nog niet.