kan ik geld op een rekening nummer storten van een onbekende via marktplaats en dan later annuleren mocht hij zijn afspraak niet na komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rubriek 'Koken & recepten' lijkt me trouwens niet erg logisch...

Antwoorden (6)

dat gaat niet... (tenminste als je abn-amro hebt). als je geen vertrouwen hebt laat hem het geld afboeken van je bank. binnen 7 dagen kun je dat terug boeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kort antwoord, NEE. Je kan het beste kijken hoelang iemand al actief is en wat hij allemaal aanbied. Zo krijg je een beetje zekerheid. Afhalen en contant betalen is altijd veiliger! Maar ik moet zeggen dat mijn ervaringen met gewone tweedehands spullen (en dus niet die niet te geloven goedkope nieuwe laptop, dan moet je je ALTIJD achter de oren krabben) zijn goed en netjes altijd afgehandeld door mijzelf en door de verkopers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geld stort en hij komt zijn afspraak niet na dan kun jij je geld niet terug halen. Wat je kunt doen als je het niet weet, google op zijn bankrekeningnummer. Als iemand vaker mensen oplicht dan kom je dit rekeningnummer tegen. Wil je zeker dat jij je product krijgt, haal het dan persoonlijk op en betaal contant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet zo en zo nooit geld zomaar overmaken naar een vreemde. Als je een product wilt kopen kan je een afspraak maken met diegene om het te komen halen, je maakt een prijsafspraak en betaald contant als je het product hebt gezien en gekeurd. Je vraagt een handtekening voor het ontvangen van je geld. Dit is de veiligste manier helaas.
Door te kiezen het per post te laten verzenden hebt je geen mogelijkheid om contant te betalen maar ik adviseer je toch echt je spullen zelf op te halen en contant te betalen.
Je kan het altijd aanvechten maar is een lange weg en je bent je geld toch een hele tijd kwijt....kijk goed uit wat je doet. Niet iedere (nieuwe) bedrieger staat op de zwarte lijst en iedereen kan er eentje zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt best wel mensen vertrouwen hoor (ok, niet iedereen) maar mijn ervaringen met marktplaats zijn prima, zoveel om te kopen als te verkopen en niet iedereen die iets aanbiedt waar jij interesse in hebt, woont in je eigen provincie - dus is opsturen soms de enige mogelijkheid. Natuurlijk moet je checken wat je kunt, maar een beetje geloof in de mensen kan geen kwaad.
Wil je toch veilig online betalen dan kan je paypal gebruiken. Hierdoor krijg je wel wat koperbescherming. Meer info kan je vinden op de onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, maar via een apart systeem, CheckPay van Post (voorheen TNT).
"U koopt iets online. Kies dan als betaalmethode CheckPay. Met CheckPay betaalt u namelijk alleen als u uw aankopen daadwerkelijk ontvangt.

TNT Post zorgt ervoor dat u geen risico loopt: u voldoet het bedrag op de gebruikelijke manier via iDEAL, maar als u om welke reden dan ook uw bestelling niet ontvangt, krijgt u het aankoopbedrag automatische teruggestort. Gegarandeerd!"

http://www.tntpostpakketservice.nl/nl/consument/pakketversturen/binnennederland/checkpay/index.aspx

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even uitleg: jij maakt het geld over op een tussenrekening, de verkoper krijgt bericht dat er betaald is en verzendt het verkochte; zodra dat bij jou aankomt geef jij akkoord om het bedrag dat op die tussenrekening staat, over te maken naar de verkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en wat als je nu een bonafide verkoper bent maar geen bonafide koper? een koper die dus jouw spullen wel ontvangt maar geen akkoord geeft om te betalen - welke zekerheid krijg je dan als verkoper?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die koper laat je voor ontvangst tekenen, en dat is het signaal voor de tussenrekening om het geld naar de verkoper door te sluizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, dank je, +je