Welke manieren worden gebruikt door bedrijven die hun belangen willen veiligstellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als het hier gaat om politiek en wetgeving: ze hebben lobbyisten in den haag, en dan zeker ook de grote bedrijven hebben er een daar zitten. Ook zijn er veel in Brussel te vinden (EU)
lobbyisten doen hun zegje bij politici en proberen ze dan te overtuigen van de negatieve gevolgen van de wet op hun bedrijf. Soms proberen ze zelfs complete amendementen te laten indienen door politici om hun belangen te behartigen

vakbonden en organisaties hebben vaak ook lobbyisten en je kunt lobbyisten ook inhuren om voor jou te gaan lobbyen