In noodsituaties.

Zieke kinderen of een gesprongen waterleiding. Iedere werknemer wordt wel eens geconfronteerd met tijdelijke problemen die tijdens werktijd moeten worden opgelost. Daarom hebben werknemers recht op calamiteitenverlof.

Wanneer heb ik recht op calamiteitenverlof?
Als werknemer kunt u met directe ingang vrij nemen voor noodgevallen of onvoorziene persoonlijke omstandigheden. U maakt dan gebruik van het calamiteitenverlof.

Op de site van de Rijksoverheid vind je er meer informatie over:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/calamiteitenverlof
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit verlof gaat bijna altijd van je verloftegoed af. Het is dus een vrije dag die niet bijtijds is aangevraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoeft niet altijd kriz.
Dat hangt dan weer van je werkgever af.
Wat hierboven staat is juist maar vergeet niet dit goed te bespreken met je leidinggevende of p&o adviseur. Je zal waarschijnlijk een aanvraagformulier moeten invullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal niet altijd gaan, in noodsituaties.
Dat hangt er van af hoe dat in je bedrijf geregeld is.
MissBiggie
12 jaar geleden
Hmm, lijkt me lastig in sommige situaties. Je zal met een gesprongen waterleiding zitten en dan eerst naar je werk nog moeten om een aanvraagformulier in te vullen? Dan staat je huis blank als je terugkomt ... :(