Kan ik een rekeningnummer blokkeren?

Een bedrijf blijft maar geld afschrijven, zonder mijn toestemming. Al contact opgenomen, maar ze blijven afschrijven. Nu laat ik de afschrijving steeds terugboeken, maar het zou fijn zijn als dit nou een keer kapt.

Kan ik op de één of andere manier hun rekening laten blokkeren, zodat zij niets meer kunnen afschrijven?
Ik ben klant bij ING.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
34K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al gebeld met 0900-0933? Dat is de klantenservice. Daar zitten goede mensen die wél weten waar ze werken, in tegenstelling tot sommige andere klantenservice.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen bij een klantenservice bij een bank krijgt eerst een opleiding, ze zetten je nooit zonder kennis voor de telefoon.

Het beste antwoord

Je kunt twee dingen doen:

Een algehele incasso blokkade op je rekening laten zetten. Dan kan geen enkel bedrijf meer van jouw rekening geld incasseren. Als je andere betalingen via een incasso hebt lopen is dit denk ik geen optie.

Een andere mogelijkheid is om bij de ING Bank te vragen om een selectieve incasso blokkade. Je zult dan bij de ING een formuliertje in moeten vullen waarmee dat bedrijf wordt geblokkeerd om geld van jouw rekening af te halen.
Zij kunnen dan niet meer incasseren.
De ING zal ook nog wel vragen om opnieuw zo een opzegkaartje in te vullen voor de incasso. Maar dat is een formaliteit want ze kunnen toch niet meer incasseren.

Succes en wel even een dagafschrift meenemen waar alle gegevens van de boeking op staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo werkt het niet, als er ooit toestemming is verleend moet de rekeninghouder zelf het bedrijf een opzegkaart toesturen een bank gaat in deze situatie geen blokkade zelf er op zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb bijna 20 jaar bij een bank gewerkt dus ik kan jou met 100% zekerheid zeggen dat dit wel zo werkt. Zou ook wat zijn zeg, stuur je een paar keer zo een opzegkaartje op en het bedrijf doet daar niets mee. Dan moet er toch een manier zijn om het incasseren tegen te houden. En daar is nu een selectieve incasso blokkade voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijg ik nu een min hiervoor????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het trouwens niet zo dat je zo'n 'rode kaart' kunt invullen, of is dit niet voor het stopzetten van een incasso?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt. Een rode kaart vul je in en stuur je op. Maar als dat niet werkt dan ga je naar de bank voor een selectieve incassoblokkade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx in ieder geval!

Andere antwoorden (3)

Ja, dat kan. Het beste kun je even bij de ING langsgaan en aangeven dat je wilt dat het bedrijf niet langer automatisch van je rekening kan afschrijven. Dat kan dan direct worden geregeld. Vergeet niet om een identiteitsbewijs mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overleg dit even met je bank. Zij kunnen volgens mij een opname stoppen als je uitlegt waarom.
het is jouw rekening dus jij bepaalt wat er wordt afgeschreven. Anders aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kunnen alleen van jou rekening afschrijven als je ooit een automatische incasso hebt afgegeven. Door een intrekking te sturen naar dat bedrijf moet het stoppen. Anders moet je bij de bank een klacht indienen tegen de praktijken van dit bedrijf.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is het juiste antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is dus niet waar hoor. Een bedrijf levert bij een bank een lijst in met rekeningnummers waar de bank van kan incasseren. Indien het bedrijf per ongeluk een verkeerd nummer invult dan kan er (per ongeluk) toch echt van iemands rekening geincasseerd worden. Dit is dan geen fout van de bank maar van het bedrijf.
Zo is er in het verleden ook veelvoudig gefraudeerd.
Het gebeurt zelden maar kan dus wel. Maar dit kan heel goed opgelost worden hor, geen probleem verder maar wel vervelend.
Dus Kathlyn, je kunt niet alles weten!
ronron1212
12 jaar geleden
Beste EDje40 als een bedrijf zonder door jou een automatische incasso doet op jouw rekening dan is dat strafbaar. Het gaat in mijn antwoord niet om dat de bank fout is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt, ik ben het ook met je eens. Maar als Kathlyn zegt dat dit het enige juiste antwoord is dan klopt dat niet.
De vraag is: kan ik een rekeningnummer blokkeren?