Werken deurwaarders ook over de grenzen heen?

Mijn buren, zijn de avond voor de deurwaarder kwam voor de uithuiszetting, vertrokken naar België.
Niemand weet precies waar ze zitten, gaat een deurwaarder hier achteraan als men naar het buitenland vertrekt? Of wordt het dan overgedragen een, in dit geval een belgische, deurwaarde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

De deurwaarder zal aan de schuldeisers aangeven dat de client is vertrokken. Als hij weet naar welk land zal hij de schuldeisers kunnen aangeven dat hij contact kan maken met een deurwaarderskantoor in dat land. Deze deurwaarder kan dan de vorderingen op eisen.
ronron1212
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangt ervan af naar welke land in dit geval belgie en daar heeft nederland een verdrag mee dus de deurwaarder kan gewoon in de gemeentelijke adresbestanden kijken als ze het gemeld hebben en dan naar de rechter stappen voor een vonnis alleen hij mag zelf niet naar belgie dus gaat via een lokale kantoor trouwens in de hele EU ben je niet veilig zeker als het geld is van de overheid dan pakken ze je in 2 dagen. Het beste is als je buiten europa emigreert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat betreft belastingen ligt er momenteel een voorstel voor een verdrag.
http://www.nu.nl/economie/2514418/invorderen-belastingschuld-makkelijker-in-eu.html