Dekt rechtsbijstand juridische kosten? En welke juridische kosten? Bedankt!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel natuurlijk de verzekering, sorry!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik denk dat je aan de volgende link veel hebt (kon het artikel helaas niet kopiëren):
1001 Juridische vragen en antwoorden - Resultaten voor Zoeken naar boeken met Google
Chantal Joosten - 2009 - Law - 630 pagina’s
930 Worden proceskosten gedekt door de rechtsbijstand? ... rechtshulp procedeert, betaalt u voor uw eigen kosten rechtsbijstand slechts een eigen bijdrage. ...
books.google.nl/books?isbn=9013068421...

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie dat de link niet werkt. Heb gegoogeld op: Rechtsbijstand, juridische kosten gedekt? Het is de tweede link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kosten die de verzekeraar zelf maakt worden altijd onbeperkt vergoed. De vergoeding van externe kosten zijn wel vaak gebonden aan een maximum.
Onder deze externe kosten vallen; de proceskosten, de kosten van een advocaat of andere externe deskundigen
( schade-experts bijv.) De dekking van de verzekering is
afhankelijk van de modules waarvoor je verzekerd bent.
De modules zijn bijv. inkomen, verkeer, consument, wonen
fiscaal recht en vermogen. Soms heb je al recht op juridische bijstand als je lid van een vakbond bent of zit het al in je autoverzekering. Dit zou dan dubbele verzekering zijn als je die modules in je rechtsbijstand verzekering mee zou verzekeren.
amc
13 jaar geleden
De rechtsbijstandverzekering dekt die (juridische) kosten die in de polis vermeld staan. Dus een rechtsbijstandverzekering met arbeidsrecht en verkeersrecht zal juridische zaken mbt werk en verkeer betalen, maar bv. geen bouwrechtelijke zaken (dat is sowieso bijna niet te verzekeren). Eventueel heb je nog een eigen risico/bijdrage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou bij de maatschappij waar je rechtsbijstand verzekerd bent of verzekerd wil worden te raden gaan. Gewoon even bellen met de helpdesk of servicedesk, die willen je vaak wel helpen met vragen hierover. Dan kun je ook over de specifieke situatie wat uitleggen.