Wat zijn de gevolgen wanneer ik mijn folderwijk niet doe, en ze komen erachter?

Stel dat ik mijn folders in een papiercontainer zou gooien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Nou ik ga je niet op je plek zetten. Ik heb zelf vroeger ook folders gedumpt (neem aan reclame?)

Er zijn twee manieren:
- Er staat een code op die reepjes plastic die de folders tot een pakket vormen
- Ze hebben in elke folderwijk contactpersonen die checken of ze de folders wel krijgen. Krijgen ze deze niet dan bellen ze naar je werkgever

Ik heb er toendertijd een taakstraf van 12 uur en een dikke boete voor gehad. Ik raad het je af :P en ja ontslagen natuurlijk

Toegevoegd na 2 minuten:
boete is bekeuring omdat ik ze in een vijver had gedumpt taakstraf ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hopelijk heb jij je les geleerd en een heel goed voorbeeld ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee het ging om het dumpen idd, je hoeft het geld niet terug te betalen ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen willen graag die folders en bedrijven betalen er voor, en dan zit jij een beetje geld te verdienen met niks doen. Schaam je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou wel ontslagen nemen als ik jou was. Ik kan alleen vertellen hoe ze mij aangepakt hebben, misschien dat ze nog andere methodes hebben die ze op jou gaan toepassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm. Je laten betalen om folders te bezorgen, maar in plaats daarvan die folders stelen om ze als oud papier te verkopen? Ik kan nog wel meer strafrechtelijke acties bedenken.

Andere antwoorden (2)

ligt aan het contract.

ontslag is vrijwel zeker (voor jou 10 anderen die het wel willen doen).

het kan zijn dat je die kosten moet terugbetalen als dit in je contract staat.
een andere mogelijkheid is een boete.

een beter idee is om de wijk te gaan onderverhuren aan iemand die het wel wil.
stel dat je 5 euro krijgt, zoek dan iemand die het voor 4 wil doen, heb jij een euro zonder dat je iets hoeft te doen (deze persoon moet dan wel de folders echt bezorgen, dus iemand die je hierin vertrouwd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat denk je dat abonnees niet klagen? Dan weten ze je ook wel te vinden. Jij bent verantwoordelijk voor deze wijk. Slap dat je stiefvader daarin steunt! Je krijgt loon maar daar wordt wel wat voor verwacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na dit te hebben gelezen raad ik je aan dat je beter ontslag kan nemen.
misschien dat dit nog een leuke referentie oplevert voor je CV. veel mensen zitten met het probleem, of sporten of werken, dit is de reden dat er in de A en B elftallen veel minder mensen zitten dan in de CDEF elftallen van een voetbalclub. het leven bestaat uit keuzes probeer deze zo goed (moreel) mogelijk te maken.
de keuze moet je echter zelf maken, maar de consequenties zul je dan ook moeten aanvaarden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee je krijgt geen boete, als ik jou was zou ik alleen niet vertellen dat je al maanden niet bezorgt hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze ook mailen om het op te zeggen of het doorgeven aan de persoon die deze folders bezorgd. Voor jou troep, maar voor anderen staan er aanbiedingen in die ze nu niet hebben geweten. Bovendien vervuil je ook de straat met gedumpt papier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker ding, jouw stiefvader. Als je mijn kind was zou ik je aan je oor naar je werkgever slepen om alles op te biechten en je onterecht ontvangen salaris terug te geven!
Als je de afgesproken tegenprestatie, folders bezorgen, niet levert voor het geld dat je opstrijkt dan pleeg je fraude en dat is strafbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt.