verschil in hbo studie?

Ik moet dit jaar een vervolg opleiding doen want zit nu 5 havo.

Ik zat te twijfelen tussen hbo bedrijfseconomie of hbo technische bedrijfskunde maar ik weet niet echt wat het verschil tussen deze 2 is en heeft iemand ervaring met een van deze opleidingen of misschien zelfs een van de twee kan aanraden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

HBO bachelor
Technische Bedrijfskunde (HBO-ba)

Omschrijving
De bacheloropleiding Technische Bedrijfskunde is gericht op bedrijfsprocessen ontwerpen, verbeteren en managen. Je leert processen beschrijven, beoordelen, (her)ontwerpen en optimaliseren. Bovendien leer je mensen begeleiden bij de invoering van nieuwe bedrijfsprocessen of producten. Hiervoor doe je technische, economische, juridische, commerciële, organisatorische, sociale en internationale kennis op. Ook leer je de samenhang zien tussen ogenschijnlijk onafhankelijke deelgebieden (de integrale benadering). Na de opleiding kun je aan de slag op de arbeidsmarkt of kies je voor een masteropleiding.

HBO bachelor
Bedrijfseconomie (HBO-ba)

Omschrijving
De bacheloropleiding Bedrijfseconomie is gericht op administratieve en financieel-economische bedrijfsvoering. De bedrijfseconoom brengt mensen, middelen, informatie, afdelingen en personen bij elkaar. Je verschaft het management van een bedrijf financiële informatie voor de bedrijfsvoering. Daarnaast toets je vooraf of de toekomstplannen van een bedrijf haalbaar zijn en achteraf of de uitgevoerde plannen het gewenste resultaat hebben opgeleverd. Na deze opleiding kun je aan de slag op de arbeidsmarkt of kies je voor een masteropleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou naar de open dagen gaan, kunnen ze je alles vertellen. Kan je mentor ofzo van je huidige school daar niet bij helpen? Zijn die mensen toch voor ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan die beter naar de decaan op school.. Misschien is tkmst.nl een goede site voor jou en ja verder toch open dagen bezoeken en bij sommige scholen kun je ook een dagej meelopen..