Borg terugkrijgen

Mijn dochter is 10 jaar geleden, op twaalf jarige leeftijd, begonnen met folders bezorgen bij 'Secuur' Hierbij is toen,25 gulden aan borg betaald voor een fietstas. Dit is van haar 1e salaris ingehouden en wij hebben daar dan ook geen bewijs of bonnetje van. Inmiddels is dit bedrif overgenomen door 'Interlanden' Dit bedrijf stopt nu per april 2011 met folderverspreidingen. Maar omdat wij geen bewijs of bonnetje van de borg hebben wordt deze NIET terug betaald. Wat kunnen wij hier nog aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik heb wel gehoord dat je de fietstas mag houden dus ik denk niks want je geeft 'm ook niet terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK begrijp dat uw dochter nu nog steeds folderbezorger is, maar nu voor Interlanden?

Ik zou zeggen, schrijf een brief naar de directie van Interlanden en leg de zaak voor. Als ze twijfels hebben, dan moeten ze maar proberen te informeren bij oud medewerkers van Secuur. Als ze echter een beetje coulant zijn, dan betalen ze de borg terug.

Officieel is het echter in dit geval zo: "wie eist, die bewijst". U zult dus wel enige tegemoetkoming nodig hebben van Interlanden. Echter richting een bezorgster, die al 10 jaar in dienst is, mag je toch wel de nodige flexibiliteit verwachten. Benoem dit ook in uw brief. Zo'n lange in diensttijd komt tegenwoordig namelijk niet zo vaak meer voor bij verspreiders.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Staat er niks op het salaris strookje van 10 jaar geleden hierover, dit kan toch als bewijs dienen? Is haar fietstas in de loop van de tijd in vervangen en heeft ze toen geen nieuwe borg moeten betalen? (i.v.m nieuwe naam bedrijf)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou adviseren:
Neem je verlies. Je hebt het over € 11.34 op tien jaar.
Je hebt GEEN BEWIJS van je claim.
Als dit je echt aan het hart gaat dan verkoop je de fietstas voor € 12.- op marktplaats. Dan hebt je ook nog eens 66 cent winst!