Ik heb een boek zeker NIET uitgeleend van de bibliotheek, maar ik krijg toch een boete! Hoe kan dit?

En ik heb gewoon een boete gekregen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Bedenk eens goed, heb je niet een tijd geleden je biebpas door een familielid, vriendin of vriend laten gebruiken omdat die een boek nodig had? Het kan namelijk niet dat een bibliotheekboek op jouw pasje geregistreerd staat als dat pasje niet op dat moment in de bibliotheek gebruikt werd! Ik neem tenminste aan dat het een modern pasje met een streepjescode is wat langs een scanner gaat. Er moet dus echt iemand dat boek op jouw pas hebben geleend....

Toegevoegd na 1 uur:
En besef ook dat wanneer het betreffende boek niet naar de bibliotheek terug wordt gebracht, jij opdraait voor de vervangingskosten (wat zelfs uit zou kunnen lopen op tussenkomst van een deurwaarder met nog extra kosten).
Amadea
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Zouden degenen die dit geen waardevol antwoord vinden zo vriendelijk willen zijn om te vermelden waarom niet? Het is namelijk exact de juiste informatie.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja oke beste antwoord goedzoo ja thnx OK

Andere antwoorden (4)

Daar kunnen ze alleen bij de bieb antwoord op geven. Misschien een fout in de administratie.
Dus neem contact op met de bibliotheek en vraag naar bewijzen van het feit dat het boek door jouw geleend is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik ben ook naar de bieb geweest, maar ze zeiden dat ik het boek wel heb uitgeleend!
Dus...?
Het kan een fout zijn in het systeem, maar er kan natuurlijk ook sprake zijn van fraude; iemand die jouw pas/code van jouw pas heeft en die gebruikt om onder jouw gegevens boeken te lenen.
Bij twijfel zou ik een nieuw nummer aanvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet in welke streek je woont maar in overijssel werken we met een bicat systeem en daar kun je thuis op inloggen. Zo kun je al je gegevens inzien en kun je zelf zien waar en wanneer je het betreffende boek geleend hebt. Anders zou ik idd een bewijs van de bieb willen zien waar op staat dat jij (je pasje) het boek geleend hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de bieb een digitaal uitleensysteem heeft en jij legt je pas plus boeken erop om in te scannen, dan moet je goed kijken of het systeem alles opgeslagen en afgesloten heeft, voordat degene na jou zijn/haar boek neerlegt. Gaat het te snel, dan leent deze persoon op jouw pas.
Neem even contact op met de Klantenservice en leg beleefd uit dat je het betreffende boek echt niet geleend hebt.