Is 't niet optimaler om de APK eens per 18 maanden in te stellen?

I.p.v. eens per 12 maanden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
paulus811
14 jaar geleden
waarom 18? en niet 19 of 21 of 60 weken? Wat is er 'optimaler' aan dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's nu net de vraag.
paulus811
14 jaar geleden
Nee dat is de vraag niet. Ik heb toch geen idee wat jij met 'optimaler' bedoelt? En zou ik dat wel weten, dan vind ik 19 of 21 maanden misschien nog wel beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik wist wat ik met 'optimaler' bedoelde, hoefde ik de vraag niet te stellen. Want dan wist ik 't antwoord al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mja of toch ook weer niet.
Enfin, wat ik met optimaler bedoel is in elk geval open.

Het beste antwoord

Dat zou mijns inziens zeker kunnen.

Ook kunnen we het instellen voor auto's ouder dan 5 jaar i.p.v. nu 3 jaar.

De regeling is nog gebaseerd op auto's van dertig jaar geleden die veel sneller iets mankeerden.

Toegevoegd op 25-06-2009 13:57:00
In bijgaand rapport wordt hiervoor ook een wijzigingen voorgesteld;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Optimaler niet, maar wel goedkoper voor de consument, maar dat betekent weer minder werk voor de garage's, dus krijg je dat gezeur weer.
Ik dacht trouwens dat het al te gebeuren staat, maar dan om de twee jaar, afhankelijk van de leeftijd van de auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat kan mij die garages nou schelen.
En ze passen heus hun tarieven aan aan de nieuwe situatie, hoor. Garages blijven nodig. Misschien vallen er een paar af. Maar de vraag is of die dan uberhaupt wel nodig waren. Net als met die weefmolens: de wevers werden allemaal failliet omdat er weefmachines kwamen. Dat was efficienter. Vervolgens blijft er meer arbeidskracht over voor betere zaken of meer vrije tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké, maar die garage's zijn slechts bijzaak. Niet boos worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wordt niet boos hoor.
Ik reageer alleen inhoudelijk op je antwoord :). Ik wordt pas boos als je me gaat uitschelden... Mwahaha...
Niet alle auto's hoeven elk jaar gekeurd te worden, zie voor een overzicht welke auto's:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veiligheid boven alles toch?
Dus nee, zeker niet optimaler mijn inziens!
(wel voordeliger)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Optimaler is het misschien wel maar om je het blijven herinneren is het 1x per jaar makkelijker.