Stel dat je de lotto van 35 miljoen wint, kan je dan stoppen met school/werk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Daar kun je goed van leven!

Maar met 35 miljoen op de bank, zonder opleiding en zonder werk, zou de regel weleens op kunnen gaan, dat geld niet gelukkig maakt.

Natuurlijk is het leuk, om een jaartje iedere dag op de golfbaan te staan, of op de Canarische Eilanden op het strand te gaan liggen, maar zeker als je nog zo jong bent, zal dat snel gaan vervelen.

35 miljoen op de bank is natuurlijk ontzettend leuk, en je zult er zeker van genieten. Maar een goeie opleiding en een leuke baan geven voldoening, je ontmoet mensen, het verruimt je blik, en je doet levenservaring op.

Met die miljoenen is niks mis, maar ga met al dat geld gewoon lekker studeren, en gebruik het geld om juist te gaan werken. B.v. een bedrijf op te zetten, dat je interesse heeft. Dan sla je 2 vliegen in één klap: veel geld en een leuk en zinvol leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij is dit het beste antwoord op de vraag!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, hoewel wat heb je aan 35 miljoen op de bank. De bank zal er reuze blij mee zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste antwoord inderdaad

Andere antwoorden (11)

Met werken wel als je zou willen. Van de rente op 35 miljoen kun je heel goed leven.
Als je stoppen wil met school, kan dat alleen maar als je niet meer leerplichtig bent,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens, maar zo bleef mijn antwoord simpel.
Uiteraard ga je (ook als Hollander, ik zeker) waarschijnlijk voor x miljoen een nieuw huis kopen en nog wat andere prijzige zaken. En dan hou je nog flink wat miljoenen over, die je verstandig weg zet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al zou je maar 1 % van 5oooooo€ krijgen is toch nog 50000€ per jaar kan je toch nog 30 miljoen opbrassen ja moet lukken
vanaf grofweg een tiende (of zelf nog iets minder) van dat bedrag kan je makkelijk rentenieren... dus ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot je 18e moet je verplicht naar school. Daarna ben je vrij om te doen wat je wilt. Dus stoppen met je school of werk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
School is afhankelijk van je leeftijd ivm leerplicht... Maar werken zou zeker kunnen... Met 2 miljoen of zelfs met minder is dat al mogelijk. Stel je hebt 2,5% rente per jaar dan deel je die door 12 en heb je als het ware je inkomen per jaar. Zo kan het dus wel verstandig zijn om het eerste jaar nog te blijven werken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk er wel aan dat je 29% kansspelbelasting moet betalen.

Toegevoegd na 27 seconden:
Tenzij je dit bedrag wint bij een belastingvrije loterij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een kleinigheidje vergeten? En de volgende jaren word je aangeslagen voor vermogensbelasting en je moet de genoten rente per jaar opgeven.
Zeker niet te verwaarlozen. Maar genoeg over op heerlijk te leven.
Ja, je gaat met die 35 miljoen de grens over naar een land waar geen leerplicht geldt.
13 jaar geleden
Een krantenwijk is dan niet meer nodig nee...

School tot aan het einde van je leerplichtige leeftijd, maar dan kun je van dit geld je leven wel leven ja...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nog geen 18 bent dan mag je niet meedoen met de Lotto en kan je de prijs niet verzilveren. Dus dan moet je op school blijven.
Ben je ouder dan kun je stoppen met werk. Vanaf ongeveer 3 miljoen kun je gaan rentenieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan je levens style. Iemand die zuinig is kan met veel minder al rond komen.

http://www.heesenyachts.nl/HEESENYACHTS/goto.aspx?tabid=344

Koop je dit soort zaken dan moet je er geld bij gaan leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 35 miljoen hebt kun je in principe zeker stoppen met werken. Mits je niet een levenstandaard gewend bent die nog hoger ligt.

Het verstandigste wat je kunt doen als je 35 miljoen is denk ik een aanzienlijk deel opzij zetten om te rentenieren. Hiermee is in ieder geval je inkomen gegarandeerd elk jaar. Een jaartje door werken is aan te raden omdat je anders een jaar zonder geld zit. Daarnaast zou ik het zeker verstandig vinden om te investeren met een deel van het geld. Rentenieren en niks doen is leuk, maar als je goed investeerd kun je daar nog veel meer uit halen. Het winnen van zo´n geldprijs is leuk maar bied ook kansen... ik zou die zeker aanpakken als ik die kreeg.

Toegevoegd na 4 minuten:
Even ter verduidelijking:

Bij een vermogen van 2 miljoen op je spaarrekening bij een rente van pakweg 2,5% ontvang je per jaar 50.000 euro per jaar aan rente. Per maand heb je dus gemiddeld van 4166 euro per maand te besteden. Dat is zeker een riant inkomen.

Stel je zou 20 miljoen aan de kant zetten en de overige 15 miljoen investeren in meerdere dingen. Dan krijg je van die 20 miljoen dus een 10-voud van de rente op 2 miljoen. Dat is 500.000 euro per jaar. Per maand kun je dan uitgeven of sparen: 41666 euro! Als dat geen lekker inkomen is weet ik het ook niet meer.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik vergat het gedeelte stoppen met school.
Stoppen met school kan alleen als je 21 jaar of ouder bent of al eerder een havo-, vwo- of mbo niveau 2 diploma hebt gehaald. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar hier moet je zeker rekening meehouden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Toch nog maar even een kleine toevoeging:
Ik heb het onderwerp inflatie hier even buiten beschouwing gelaten. Natuurlijk heeft dit invloed als je maar 2000 euro per maand aan rente ontvangt(gemiddeld). Na een paar jaar kun je hier niet meer van leven met dezelfde levenstandaard. Als je met een vermogen van 20 miljoen of meer renteneerd(ook wel minder) dan heb je zo'n hoog inkomen per maand dat je je over inflatie en eventuele belastingen een stuk minder zorgen hoeft te maken. Hoeveel zorgen doet er niet toe, feit is dat wat degene die de vraag stelt vraagt zeker kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is altijd een vrije keuze om te stoppen met het werk wat je doet. Daar hoef je geen lotto voor te winnen.
School moet je doen zolang je leerplichtig bent. Daarna ben je ook weer vrij om te doen wat je zou willen.

Je kunt zelfs zwerver worden als je wilt. Die keuze is vrij.
Soms zijn echter de omstandigheden die je in een keuze lijkt te dwingen...