Wat zijn de voor- en nadelen van het niet hebben van een regering in België als je kijkt naar bedrijvigheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als een land geen regering heeft, dan heeft dat geen voordelen. Hoogstens een klein voordeel voor die mensen, die denken getroffen worden door komende bezuinigingen. Maar dat is alleen maar uitstel.
Want ook Belgie moet bezuinigen.

Als je alleen naar de bedrijvigheid kijkt, dan zou je je kunnen voorstellen, dat er in Belgie ook behoefte is aan b.v. minder regels voor bedrijven, om zo de slagvaardigheid van bedrijven te bevorderen.
In Nederland kan daar wetgeving voor komen, omdat we een regering hebben. In Belgie kan dat niet. Nieuwe wetgeving is nu onmogelijk en alleen lopende zaken worden afgehandeld. Het land staat letterlijk stil, en dat is niet alleen slecht voor de bedrijvigheid, maar voor iedereen.