kapitaliseren: een periodieke opbrengst herleiden tot kapitaal, door te berekenen welk kapitaal tegen de gegeven rente de bekende opbrengst zou geven
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Al het kapitaal (bezit) eigendom van de regering maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat betekent kapitaliseren?

Hieronder vind je 4 betekenissen van het woord kapitaliseren.

1. kapitaliseren
ka - pi - ta - li - se - ren [-` zee-] («Frans) (kapitaliseerde, h. gekapitaliseerd) 1 kapitaal vormen (van); tot kapitaal laten aangroeien; 2 een periodieke ontvangst, een rente enz. tot kapitaal herleiden, in waarde als kapitaal uitdrukken; ka - pi - ta - li - se - ring [-` zee-] de -woord (vro...

2 kapitaliseren
een periodieke opbrengst herleiden tot kapitaal, door te berekenen welk kapitaal tegen de gegeven rente de bekende opbrengst zou geven

3. kapitaliseren
Gelden tot kapitaal aanleggen en laten aangroeien.

4. kapitaliseren
1) Verzilveren