Je wint een auto van de Loterij. Wie betaald het onderhoudt?

Stel je wint een auto bij de postcode loterij? De benzine kan ik me wel voorstellen, maar stel je krijgt een Audi A4 of A5, dan moet je die ook maar kunnen betalen. Hoe gaat dit, wordt de auto betaald door de loterij, of heb je pech bij een gelukje en moet je het gewonnen bedrag apart houden voor het betalen van de auto?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terug verkopen aan de leverende dealer, kopen hem vaak graag terug voor bruto verkoopprijs minus 20 a 25 %
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou een droom zijn, en echt fantastisch (letterlijk) indien de postcodeloterij óók nog eens de komende 15 jaar of zolang de auto meegaat, alle onderhoudskosten zou betalen...zucht.

Het beste antwoord

Je krijgt de auto en daarmee is de kous af - jij bent eigenaar, alle kosten zijn voor jou.
Of je 'm kunt onderhouden is jouw zaak, er wordt ook niet gevraagd of je een rijbewijs hebt.
Je kunt 'm natuurlijk altijd verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn idee.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zitten op deze site nou eenmaal een paar beroepsminnaars. Geen mens weet wie ze zijn en wat hun motieven zijn. Ik heb al eens rattenvallen voor ze gezet, maar ook dat hielp niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik val niet te graag aan, dan raken mijn haren door de war.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, laat ze lekker minnen als ze dat nodig vinden ;p
Kristal
13 jaar geleden
:-)) Twig !

Andere antwoorden (3)

Een neef van mij had een bmw 5 serie gewonnen een tijdje terug.
Je moet alles zelf betalen, hij moest zefs nog btw gaan betalen! Hij heeft de auto moeten verkopen om de belasting schuld te kunnnen betalen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een auto wint moet je de afleveringskosten betalen. Op termijn dus ook de onderhoudskosten, verzekering en evt schade. Als je daardoor de auto niet wilt ontvangen kan je vragen om het geld. Gebruikelijk is de helft van de aanschafwaarde minus belasting zoals bpm. Daarnaast komt de belastingdienst ook zijn kangeldbelasting halen behalve als je via Staatsloterij speelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de auto wordt betaald door de loterij en dan aan jou gegeven. vanaf dat moment betaal jij de rest, dus verzekering, wegenbelasting, benzine, onderhoud, etc.
een nieuwe auto heeft weinig onderhoud nodig, maar inderdaad het brengt wel kosten met zich mee.

het mooie is dat de wetgever daar ook alweer aan gedacht heeft. als jij deze kosten redelijkerwijs niet kunt opbrengen (uitkering, schulden, etc)
dan mag de loterij je deze prijs niet eens toekennen.
dus stel je wint een paard maar je hebt geen stal enzo, dan mogen ze je die prijs niet geven, zonder eerst te zorgen dat je dat beest kan verzorgen. dan moeten ze je dus een andere prijs geven (geld).

je mag natuurlijk de auto ook verkopen en dan het geld houden. je krijgt dan iets minder dan de catalogus prijs, want niemand koopt een 2e hands auto voor de nieuwprijs, hoe nieuw hij ook is.

ook mag je de loterij vragen om niet de auto te geven maar het geld.
de meeste loterijen doen dit liever niet omdat ze die auto weer goedkoop krijgen van een sponsor, of op een andere manier goedkoper uit zijn dan direct het geld te geven.
ze zijn echter altijd _verplicht_ om minimaal de helft van de cataloguswaarde in contant geld te geven als jij dat wilt.