Waarom krijg is mijn netto Wajong uitkering verlaagd?

In Januari was het dit:

Bruto WAJONG 1.068,35
Loonheffing incl.
algemene heffingskorting 153,99
Inhouding zvw 82,79
Vergoeding zvw 82,79
Inhouding SV premies 0,00

Netto bedrag 914,37

In Februari dit:

Bruto WAJONG 1.068,35
Bruto aanvulling 14,57
Loonheffing incl. 203,14
algemene heffingskorting
Inhouding zvw 216,70
Vergoeding zvw 216.70
Inhouding SV premies 0,00

Netto bedrag 879,79

Uiteindelijk heb ik dus een aanvulling gekregen deze maand maar ben ik er in totaal op achteruitgegaan. Weet iemand hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

De stijging van de loonheffing verklaart het verschil.
Dit is precies waar voor gewaarschuwd werd: _bruto_ is er geen verschil, maar _netto_ wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus de loonheffing is gestegen omdat ik een aanvulling krijg per Februari?
ronron1212
13 jaar geleden
Nee de loon heffing is omhoog gegaan niet door je bruto extra
Eigenlijk zou ik ook de voorgaande stroken erbij moeten zien.

Het grote verschil zit hem in de de ZVW bijtelling, waardoor je fiscale loon hoger wordt.
Hierdoor betaal je meer belasting en houdt je er netto minder aan over.

Echter vermoed ik dat er een correctie is geweest. Want de ZVW is eigenlijk iedere maand (nagenoeg) gelijk. Het kan zijn dat er in januari te weinig is berekend en dit in februari is gecorrigeerd.

Het lijkt mij het beste om maart even af te wachten en dan nog een keer de stroken naast elkaar te leggen.
(of wederom een vraag te stellen)