Hoe moet ik verder na mijn vmbo kader opleiding om advocaat te worden?

I

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uuh ja dan ben je nog wel zoon 10 jaar aan het door studeren maar ik wens je veel succes met je droom te verwezenlijke!

Antwoorden (4)

Naar mbo, dan naar hbo, dan naar universiteit.
Of wachten tot je 21 bent en dan toelatingsexamen bij de universiteit doen. Dan rechten studeren en daarna de opleiding tot advocaat.

Maar let op: het automatisch kunnen doorstromen van nmbo naar hbo en van hbo naar universiteit staat ter discussie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een langen weg en Hoelang zou dat duren denkt u ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
reken op 10 jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan vraagsteller niet beter via HAVO of VWO?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, kan ook, Maar is riskanter omdat hij bij tussentijds stranden geen startkwalificatie heeft.
VMBO kader? Phoe...

Allereerst MBO recht niveau 2 of 3
Daarna MBO recht niveau 4
Dan HBO recht
Vervolgens een rechtenstudie aan de Uni.

Voor meer infomatie kan je misschien terecht bij de bijgevoegde link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het MBO heb je de richting MEAO Juridisch, dat duurt 3 jaar. Vervolgens HBO Recht en daarna naar de uni. Misschien heb je op het HBO al genoeg aan je propedeuse.. Maar voor dat soort dingen kun je beter naar een decaan! Succes en geef je droom niet zomaar op he!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
A long way to go....

Met je huidige opleiding sta je op het alleronderste treetje van de ladder naar de advocatuur...

Eerst de havo maar. Dan zien of je nog meer aankunt.