04-02-2011 Herinnering gekregen over 2 nota's van okt. en nov. 2006 van de Oxio.

Rek. was 1450 euro en ik zou 624,43 niet betaald hebben?
Nooit eerder herinnering gekregen,dreigen nu met afsluiting.
Kan dit zomaar. Het lijkt mij als ik een rekening zou krijgen van 1450 euro voor stroom verbruik ik me dit zeker zou kunnen herinneren!
Had Oxio ook niet eerder moeten reageren?

Toegevoegd na 12 minuten:
rekening is pas in okt, en nov. 2011 5 jaar oud

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het afnemen van energie valt volgens de wet onder consumentenkoop, je bent als consument dan extra beschermt. In dit geval brengt dit een verjaringstermijn met zich mee van twee jaar, in plaats van vijf. Dit betekent dat als u nadat de oorspronkelijke nota door Oxxio is opgemaakt gedurende twee jaar geen enkele herinnering hebt ontvangen, de vordering is verjaart. Het niet ontvangen van de herinneringen moet u dan natuurlijk niet zelf hebben veroorzaakt (bijvoorbeeld door een onjuist e-mail adres). Mocht u er met Oxxio niet uitkomen kunt u zich altijd richten tot de Geschillencommissie Energie & Water. Energiebedrijven zijn hier niet blij mee en snel eventueel bereid een schikking met u te treffen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die rekening zou allang verjaard moeten zijn. 5 JAAR!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me ruim 4 jaar
Ja, dat kan. De rekening is immers niet verjaard. Als je een meningsverschil hebt over de juistheid kun je Oxio om een specificatie vragen. Ze *moeten* je dan zeggen waar de rekening op gebaseerd is (het gaat in dit concrete geval om de meterstanden). Vervolgens is aan de hand van de wel betaalde rekeningen terug te rekenen of dit klopt. Vervelend werkje, maar als je dat niet doet krijg je te maken met een incassobureau, en dan speelt de vraag niet meer of de rekening wel of niet klopt.

Tip: schrijf maandelijks je meterstanden op. En dit is overigens een van de redenen waarom ik papieren afschriften van mijn bank wil hebben. Die twee schoenendozen vol staan op zolder niemand in de weg, en je kunt nooit weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom ben ik ook weggegaan bij oxio want hou er wel rekening mee dat je toen waarschijnlijk een aktie had met zoveel maanden gratis stroom .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bij Oxio weggegaan omdat ik mijn jaarrekeningen niet kreeg.,ze niet reageerde op mails en telefonisch ook niets deden. Ik denk dat je vrij sterk staat want de 5 jaar is nog niet verlopen maar er is door hun niet eerder aan de bel getrokken begrijp ik.
elke rechter zou hier toch ernstig rekening mee houden wnneer het voor komt
zou even contact opnemen met bureau voor rechtshulp voor juridisch advies.