als god bestond waarom heeft hij dan satan gemaakt? of kwam het door eva die van die appel ofzo at

je snapt het wel tog

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

God bestaat niet en satan ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder satan was het leven geen test
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Satan bestaat niet. Recent onderzoek heeft uitgewezen dat satan zoals men deze kent als de duivel een verkeerde vertaling is. Satan is een gevallen aartsengel die fungeerde als God zijn boodschapper.. Er schenen meerdere Satans te zijn. Ook de vertaling vanuit het Hebreeuws geeft dit aan satan kon boodschapper en boosdoener betekenen. Doordat men niet wist hoe dit te vertalen is is dit woord als satan blijven staan. Dit is in latere vertalingen een eigennaam geworden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De satan is niet door God gemáákt,maar Satan was eerst een engel van God (geloof ik),die beter wilde zijn als God.Toen heeft God hem weggestuurd.Satan werd boos,en probeerd nu nog steeds vrienden van God (Christenen) "af te pakken".Wat jij bedoelt (denk ik) met de appel..toen Eva van een boom at,dat God verboden had,strafte Hij dat door "de zondeval".Dus de duivel is (lijkt mij) géén gevolg van dat Eva van de appel at die aan de boom zat daar God verboden had om van te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed kan niet bestaan zonder kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
God heeft satan niet gemaakt. Die was er al. Lucifer is de gevallen engel. God en satan zijn gewoon 2 ouders die om de voogdij vechten