Wat verdient een bankdirecteur gemiddeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Los van het salaris, ook nog eens de bonussen, de declaraties, relatie geschenken... Wordt een optel som dus.

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze verdienen tonnen per jaar, nu de VVD regeert kan dat makkelijk nog veel hoger uitvallen (Balkenende-norm afgeschaft).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Balkenende-norm heeft niets met niet-publieke beloningen te maken, de huidige VVD regering voert geen beleid ten voordele van topsalarissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, ik heb het dus niet goed onthouden. Maar een korting voor de hoogste inkomens is niet ten voordele van de topsalarissen? Right..
Varierend van tonnen tot miljoenen per jaar. Op Wall Street en in Londen kan er nog wel een nul bij komen.

De vraag of dit te veel is is moeilijk eenduidig te beantwoorden. Vergeleken met topsporters hebben ze meer verantwoordelijkheid en krijgen ze minder. Het antwoord op de vraag hangt waarschijnlijk af van de mate waarin de prestaties van de bankdirecteuren bepalend zijn voor de resultaten. In een miljardenbusiness is het waarschijnlijk dat een paar miljoen wel gerechtvaardigd is, het is echter ook denkbaar dat de salarissen te hoog zijn door een tamme controle door de raad van commisaren en de aandeelhoudersvergaderingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al een aantal antwoorden gezien maar die kloppen niet.
Het salaris van een bankdirecteur hangt van vele zaken af.
Aantal functiejaren bij de bank, leeftijd, opleiding, grootte van het kantoor, aantal medewerkers, etc.etc.
Voorbeeld een kantoordirecteur van circa 30 jaar van een kantoor met medewerkers zal zo een 75.000,- per jaar verdienen.
Maar een kantoordirecteur van 50 jaar op een kantoor van 40 medewerkers zal zo een 175.000,- kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor je heldere antwoord daar hebben we wat aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan!