Moet ik ook kinderalimentatie betalen als ik een co-ouderschap heb??

Ik heb samen met mijn ex partner een co-ouderschap.. Ben ik nu ook verplicht om kinderalimentatie te betalen of moet ik gewoon kunnen aantonen dat ik genoeg uitgeef aan mijn zoon??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hoe het wettelijk precies zit weet ik niet. Maar ik heb ook co-ouderschap en wij hebben in het convenant laten vastleggen dat beide ouders een vast bedrag per maand op een gezamelijke rekening storten. Hiervan worden bepaalde kosten van betaald zoals school, sport, kleding etc. Daarnaast draag ik de kosten voor levensonderhoud als mijn dochter bij mij is en vice versa. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat antwoord kun je vinden in het echtscheidingsconvenant. Daarin is de omgangsvorm en de financiele verplichtingen vastgelegd. Kom je daar niet uit vraag het de advocaat welke jullie scheiding heeft behandeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ingeval van co-ouderschap verblijven de kinderen afwisselend bij de ene en de andere ouder. Beide ouders dragen, in praktisch en financieel opzicht, min of meer gelijkwaardig bij aan de dagelijkse verzorging van de kinderen. Co-ouders verdelen de kosten van kinderen onderling.
Wegens mogelijke inkomensverschillen tussen beide ouders is het van belang dat u beiden goed afspreekt, welke kosten voor verdeling in aanmerking komen en dat er een verdeelsleutel naar draagkracht wordt afgesproken.
Het is ook aan te raden een gezamenlijke rekening te openen ten behoeve van de gedeelde kosten van de kinderen.
Tevens is het raadzaam om uw echtscheidingsconvenant er op na te zien, welke afspraken er toentertijd tussen u beiden zijn zijn gemaakt.