Onze financieel adviseur is ziek en we moeten snel onze hypotheek gaan oversluiten i.v.m afloop termijn. wat moeten we nu doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan waar je woont

Het beste antwoord

Zoek zelf uit bij welke bank je je hypotheek wilt hebben.
(online maar mag ook puur op gevoel)

Stel je wilt bij de rabobank (dat zou mijn gevoel zeggen)

-Neem een dag vrij
-Maak een lijstje met banken bij je in de beurt.
1. Raboank
2. Ing
3. ABN
4. ?

(hoe meer hoe beter, dat ligt eraan hoeveel tijd je erin wilt steken)

Ga naar de bank die als laatste op je lijst staat.

Vraag info, enz.
Als je het niet begrijpt, vraag om een beter uitleg. Kunnen ze die niet geven, dan is het produkt wat ze je aanbieden niet geschikt voor je. (één van de redenen waar het bij de DSB verkeerd ging)

Ga naar de volgende op je lijst.
Doe hetzelfde.
Vraag even om alleen te zijn en vergelijk de offertes met de vorige bank.

Je zou nu een redelijk idee moeten hebben wat voor jullie de beste hypotheek vorm is. (bijvoorbeeld 10 jarige spaarhypotheek)
Bespreek deze vorm door met de bank en vraag een offerte.

Nu terug naar de vorige bank voor een offerte voor precies dezelfde hypotheekvorm.
Als deze duurder is dan bij de andere: zeg dit en vraag of ze het beter kunnen doen.

Nu hoef je alleen je lijst nog af te gaan, voor steeds betere offertes voor die ene hypotheek, zo kom je er snel achter hoe laag ze kunnen gaan.

Bij jouw nr1 bank aangekomen weet je precies waar je aan toe bent.

Dit is zo ongeveer wat een financieel adviseur doet, alleen is zijn nr1 bank, dat bank waar hij de meeste commissie krijgt. (en waar jullie dus teveel betalen)

Op een looptijd van 30 jaar heb je het al snel over 20.000,- wat je zo aan rente uit kan sparen. (wil je een rekenvoorbeeld?)

Een ander voordeel is dat je aan het eind van de dag begrijpt hoe je hypotheek in elkaar zit.

Een nadeel is dat na 4 banken de koffie je neus uit komt, gelukkig hebben ze ook thee of water. :-)

Toegevoegd na 2 minuten:
dat bank = de bank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ga snel naar de hypotheker
ronron1212
13 jaar geleden
offertes vragen en niet te snel een beslissing nemen. Ook een offerte vragen aan de huidige verstrekker, dat geeft je een beetje adempauze. Vraag bijvoorbeeld nog een maandje verlenging aan tot je hebt kunnen nadenken over hun offerte (en die van andere aanbieders natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik maken van de diensten van een andere adviseur. Zelf zou ik Hypotheekvisie aanraden, omdat ze ons daar zelfs met 2x WAO aan een hypotheek hebben geholpen, tegen een vergoeding waar vanuit hun geld bij moest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zullen het geld wel op een andere manier hebben binnengehaald. Het is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vergoeding is een percentage van de hypotheeksom, meer krijgen ze niet. Ook geen vergoeding van de geldverstrekker, want dat zou dan vermeld moeten zijn. Het is zelfs zo dat ze de slechts de helft van de vergoeding gelijk krijgen en de rest uitgesmeerd over 10 jaar, als vergoeding voor nazorg.
Geen adviseur meer nemen (is weggesmeten geld) , en via internet banken benaderen. Dan staat hetgeen ze voorstellen ,ook meteen zwart op wit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook indien het een bedrijf is waar meer dan 1 persoon werkt contact met kantoor opnemen om te kijken of die het over kan nemen. of vragen of er een vervangende collega is die werk van hem over neemt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is krijg je eerst een aanbieding van de huidige geldverstrekker. Deze zal over het algemeen een hoger tarief aanbieden. Maar het is niet altijd zo dat je goedkoper uit bent als je oversluit. Je maakt dan ook weer kosten wat snel op tot een paar duizend euro.Daar moet eerst een goede berekening voor gemaakt worden om te bepalen of je deze investering terug verdiend binnen de nieuwe rentevast termijn anders is het een koekje uit eigen trommeltje. Het is dus onzinnig om zelf op het internet banken te benaderen. Het beste is een onafhankelijke keten of tussenpersoon te benaderen voor een financieel plan. Vraag naar een vast tarief en een provisieloos product. Dan is de prikkel van de provisie weg en dat is voor de klant over het algemeen veel voordeliger. Mocht je toch graag de zaken met je huidige adviseur, deze kent je situatie als beste, willen regelen kun je de vraag bij de geldverstrekker neerleggen en vragen om een oplossing.