Ik wil graag oppassen bij mensen thuis maar ik ben pas 13 (bijna 14) mag dat dan wel??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (6)

ja, ik ben 12,5 en pas ook al op. Alleen heb je wel de kans dat ouders je te jong vinden. Briefje in de supermarkt hangen helpt vaak goed. groetjes en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stout! ;-)
(zie linkje beneden)
het valt natuurlijk te zien welke leeftijd de kinderen hebben,en of je goed kan omgaan met stresmomenten,(constante huilbuien enz)wettelijk gezien mag dit niet,maar als je dit in vriendenkring doet en als je het goed doet en je krijgt er een beloning voor dan kan je dat niet weigeren ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je mensen vind die dat niet erg vinden is dat natuurlijk prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je maar altijd eerlijk over je leeftijd bent.
iemand van 13 of 14 kan zich in principe veel verantwoordelijker gedragen dan iemand van bijv 16.

Ik vind het zelf ook wel jong maar eerlijk is eerlijk als er iets zou gebeuren (kind valt of blijft huilen) vraag ik me weleens af of een 16 jarige dan wel zo doortastend zou zijn.

Het makkelijkst gaat het als je bij bevriende ouders wat ervaring kunt opdoen, die kennen je dan en weten bijv dat je netjes en verantwoordelijk bent. Dan heb je gelijk referenties als je eens bij vreemde mensen gaat oppassen.
13 jaar geleden
Voor oppassen is geen maximum leeftijd vastgesteld. Het gaat
Het gaat er om of je de taak aan kunt en of je betrouwbaar bent en b.v. geen vriendjes binnen haalt.
Laten zien, dat je het aan kan, is het beste getuigschrift!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar alleen in het weekend.
maar ik ga het ze niet vertellen hoor, dus lekker doen.
Als het leuke kids zijn, kan je het bijna geen werken noemen en als er een keer iets aan de hand is heb je als het goed is een paar telefoonnummers bij de hand.