Is de tijd van de ouderwetse reclame voorbij?

De stelling van vandaag is:
Als je wil overleven als merk zal je moeten werken aan bruikbare inhoud die het leven van mensen verrijkt of aanvult.

Dus geen slogans meer en geen leuk plaatje van moeder en hond maar in plaats daarvan echt praktisch toepasbare informatie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Deze tijd is inderdaad voorbij.
Mensen laten zich niet zo gauw meer wat wijs maken.
Prijzen van 19.98 dan weet toch iedereen dat het toch om 20euro gaat!
10% korting zegt ook niets meer.
Mooie plaatjes en nog mooiere beloften werken ook haast niet meer.Twee betalen en drie halen is niets meer waard.
Spam en telefoontjes van energiebedrijven zijn irritant.
Boormachine met dozen vol bitjes en boortjes gratis er bij daar trappen de mensen nog wel in, maar eigenlijk dwingen ze de koper behalve de boormachine de rest er ook bij te kopen!!

Mensen willen tegenwoordig eerlijke informatie.
Een algemeen toegepast keurmerk, dat duidelijk herkenbaar is. Nu zijn er te veel.
Duidlijke garantie voorwaarden, zonder de kleine lettertjes.
Ze willen geen weggooi rommel meer, maar kwaliteit.En ronde prijzen ,geen 9.95 meer maar gewoon 10 euro.
Misschien reclame op het product zelf voor andere artikelen, dat zie je trouwens al een beetje.
Misschien reclame op postzegels.
Reclame op kleding.
Duurzame artikelen voornamelijk op internet kopen waar de inf. tegenwoordig geweldig goed is. 24 uur open!
Natuurlijk ten kosten van duizenden winkels.
Binnen 10 jaar is alles anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10 points here we come ;-) of...+1

Andere antwoorden (7)

Als er maar mooie meiden in voorkomen. Dat blijft altijd wel verkopen. (Niet dat dat van mij hoeft - 't slechts een constatering.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was het maar waar. Het nog steeds de meest irritante reclames die het beste blijven hangen.
En geloof me, ze doen niet zomaar wat. Dat wordt precies uitgezocht, want adverteerders gooien niet graag hun geld weg...
AWM
14 jaar geleden
Ja die is voorbij, want die is niet voor niets ouderwets...

Nee hoor, nu is de slogan: Get your message accross at any expence... Dus nu is het in om de kijker boos te maken, want dat duurt langer en dan scoor je toch... Alle reclame is goede reclame... En als je het maar vaak genoeg herhaalt dan gelooft iedereen dat het waar is... En daar draait het om...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb juist de indruk dat informatie helemaal op de achtergrond verdwijnt en dat lolligheid de boventoon voert in reclames.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger kon je nog wel eens technische informatie van b.v. een auto krijgen, kom daar nu nog eens om; prietpraat voor en prietpraat na.
De hoogste verkopen worden nog steeds gerealiseerd d.m.v. inhoudsloze reclame.
Maar het hoeft niet persé, je kunt ook iets goeds of iets moois bouwen en verkopen zonder reclame; ik heb nog nooit een reclame voor een Morgan gezien maar als je er een wilt kopen kom je op de wachtlijst; crisis of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. De reclame zal zich altijd richten op het zo mooi mogelijk maken van een product.
Soms werkt dat wel averechts maar dat is dan slechte reclame.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een goede evolutie : meer korrekte info, geen volksverlakkerij. De mondige moderne mens wil transparantie in de reclamewereld : waarom, hoe, wanneer, wat en terecht. De eis van de consument is wet. En toch is er zoveel kitsch publiciteit , schatten we meer dan de helft!