Is een Lotus Elise uit '98 relatief duur in onderhoud/gebruik?

(Voor dagelijks gebruik.)

Duurder dan bijv. een MX5, Z1, Z3, 406 Coupe V6, Corvette?
Duurder dan een sportuitvoering van een Astra of Golf of Peugeot?
Stel de koppakking gaat stuk, om maar iets te noemen. Bij een AX kan dat in 2 uurtjes vervangen worden. Hoe zit dat bij een Elise? Is dat een beetje betaalbaar? En de uitlaat? Is die ook gigantisch duur?
Klopt 't verder dat je voor motoronderhoud gewoon bij de Honda-dealer binnen kunt stappen, omdat 't eigenlijk een Civic-motor is die er in zit? Zijn Honda-dealers niet erg duur, omdat Japanse auto's relatief dure onderdelen hebben?
Is de onderkant goed tegen roest beschermd (zeker ook omdat ik er bij pekel op de weg in de winter mee wil rijden, als ik zo'n auto koop), of heeft ie een normale onderkant als elke andere auto? In dat laatste geval lijkt 't me geen verstandige koop (want ik ben 't tegenovergestelde van een fanatiek autowasser)...

Kortom... Is 't een financiële ramp of valt dat reuze mee?

Bijv. deze: http://www.hofman.nl/auto/11184

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke auto!

Antwoorden (1)

een lotus is erg duur in onderhoud. is je trouwens opgevallen dat de kilometerstand niet klopt op de foto,s?je kunt je afvragen of de foto,s wel van deiezelfde auto zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat 't wel klopt, omdat de teller een stand in miles aangeeft ('t stuur zit ook aan de verkeerde kant). Doe je die stand maal 1,609 (omrekening naar km), dan kom je 765 lager uit dan aangegeven in de advertentie. Dus de foto is 765km. ouder dan de advertentie. Blijkbaar was/is 't een leuke auto voor de monteurs aldaar, terwijl ie te koop staat :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"een lotus is erg duur in onderhoud."
Maar heb je daar ook een bron van? (In elk geval van de Elise?)