Ik zit 14 maanden in de ziektewet en krijg nog steeds mijn volledige salaris. hoe kan dit?

Ik weet dat een werkgever je over 2 jaar ziektewet 170% van je salaris moet betalen. Soms is dit dus 1 jaar 100% en 1 jaar 70%. Soms word je na een half jaar al gekort en zakt je salaris wat langzamer. Ik krijg dus nog steeds 100%, maar ik wil niets aan mn werkgever vragen omdat ik geen slapende honden wakker wil maken.

Ik heb ook wel eens gehoord van een soort aanvullende verzekering vanuit de cao waardoor je (soms tot 4 jaar) je volledige salaris behoudt?

Toegevoegd na 8 minuten:
(CAO grootmetaal)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou je ook moeten afvragen wat er gebeurd als je baas er over een paar maanden achter komt en met terugwerkende kracht gaat terugclaimen of inhouden. Misschien wel zo netjes om eea aan je baas te melden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welke sector ? misschien is er een CAO...

Antwoorden (4)

dan heb je een naive, of een hele goeie baas, ik denk het laatste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je baas heeft er geen erg in (of de afdeling natuurlijk), of je baas kiest ervoor om je nog steeds de volle pot te geven (omdat je een goede werknemer bent).

Het kan ook dat je met terugwerkende kracht een correctie krijgt. Dus ik zou het geld nog even opzij houden en er rente over vangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens in je CAOboekje of informeer bij je werknemersorganisatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij vervangende taken verricht krijg je een aanvulling op de 70%. Zo niet dan denk ik dat er een foutje in is geslopen en zou ik dat zeker gaan uitzoeken. De kans dat je straks terug moet gaan betalen lijkt me niet uitgesloten.