Klein bedrag? pinnen mag! Maar wat is een klein bedrag?

Iedereen kent deze slogan inmiddels wel, maar wat is nu de definitie van een klein bedrag. De gemiddelde pinbesteding zit rond de 37,50 euro. Is een klein bedrag een euro of 10 of 5? Of nog lager?

Toegevoegd na 8 minuten:
Met andere woorden: Waar ligt de grens van pinbetalingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

De winkeliers betalen een bedrag voor iedere pinhandeling en hebben daarom een tijdje de gewoonte gehad om een bijdrage te vragen b.v. bij een bedrag lager dan € 10.
Gezien de toenemende criminale overvallen op winkels zie je steeds meer winkels overgaan op pinbetalingen, zodat ze zo weinig mogelijk cash in de laadjes hebben . Dit ontmoedigt de criminelen om winkelovervallen te plegen. Dat betekent wel dat ze geen bijdrages meer moeten vragen van de pingebruikers en dit is praktisch dan ook verdwenen. Om pingebruikers te stimuleren om met hun pinkaart te betalen, hebben de winkeliers de slogan "Klein bedrag, pinnen mag" bedacht.
Dat betekent dat je theoretisch een bedrag van 1 eurocent kunt pinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Er is niet echt een klein bedrag, dat is per winkel anders. Bij sommige winkels is pinnen altijd gratis, bij andere winkels betaal je tot 5 of 10 euro een klein bedrag extra. Over het algemeen is de 10,- als grens, daarom lijkt mij dat het "kleine bedrag".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elk bedrag !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een klein bedrag is ECHT een klein bedrag. Al is het vijftig cent, pinnen mag. Over het algemeen kun je zeggen : onder de vijf euro. Daarboven is het al vrij normaal dat je pint. Dat gemiddelde van 37,50 wordt natuurlijk berekend op basis van alle pinbetalingen, van vijf euro tot vijfhonderd, en zal dus boven het bedrag liggen dat het vaakst gepind wordt.

Toegevoegd na 38 seconden:
In winkels waar de slogan NIET gevoerd wordt, willen ze nog wel eens moeilijk doen of zelfs geld vragen. Pas daar wel mee op !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor mij staat deze slogan voor het kunnen pinnen van bedragen onder de 10 euro, eigenlijk die bedragen waarvoor in het 'verleden' chippen werd gepromoot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het verleden stond er vaak op een pinautomaat dat als je onder de 10 euro ging pinnen dat je dan een dubbeltje moest betalen voor het pinnen. Tegenwoordig willen de meeste winkels liever dat je 1,50 gaat pinnen dan dat je het contant betaald, dat in verband met de veiligheid van winkels.

Toegevoegd na 2 minuten:
zodat winkels geen grote geld bedragen meer in de kassa hebben en overvallen terug worden gedrongen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De slogan is er voor bedoeld dat mensen ook voor kleinere bedragen gaan pinnen en dus minder geld op zak hebben/houden. Strikt genomen zou de slogan moeten zijn: "Hoe klein of groot ook het bedrag, pinnen mag". Maar dat loopt niet zo lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was gisteren bij Zeeman in de winkel en een mevrouw voor me pinde 1 euro.... Zonder commentaar. Dus ècht: klein bedrag, pinnen mag.

Zelf pin ik vanaf 7.50 euro. Tot dat bedrag zit het meestal wel contant in mijn portemonnee.
Winkels doen het voor de veiligheid zodat er niet teveel geld in kas is. Plus wisselgeld is regelmatig een probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pin zelf altijd 1.90 op het station.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kleinste bedrag is 0,01 cent.

Tegenwoordig is het heel normaal om bij alles wat je koopt te pinnen. Dat mensen dit nog niet doen, heeft meer met hun te maken. Zij kiezen ervoor dit niet te doen. Waarom is mij een raadsel......???

De winkelier, vooral supermarkten willen dat iedereen met de pin betaald. Helaas is dit nog geen realiteit.
Ik zelf leef nu al bijna 4 jaar zonder cash geld. Bij hoge uitzondering heb ik geld in mijn portemonnee. Bijvoorbeeld bij festivals. Daar blijkt het vaak nog een ellende te zijn met pinnen. Wordt gelukkig ook wat beter.

Je mag dus gerust alle (kleine) bedragen pinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt bedoeld dat er géén grens is. Vroeger werden er nog wel eens kosten in rekening gebracht bij bijvoorbeeld besteding onder de 10 euro, tegenwoordig mag dat niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pinnen kan voor elk bedrag. Er is geen grens of definitie van een "klein bedrag". Een winkelier mag wel kosten voor PIN-betalingen in rekening brengen en mag dus zelf een grens aangeven.

Op veel plekken, bijvoorbeeld in de supermarkt, kun je gerust elk bedrag pinnen zonder kosten, ook als het onder de € 0,10 zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord op deze vraag is natuurlijk al gegeven. Het kan vanaf 0.01 cent.

Ik wou er vooral aan toevoegen dat dit wat mij betreft ook echt bijna overal kan. Ik doe niet aan contant geld. Ik pin alles. Ook op de markt. En als ik ergens niet kan pinnen ga ik ergens anders heen. Dus welk bedrag ook, pinnen mag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zag gisteren toevallig iemand E0,07 pinnen bij de Aldi; dit bedrag moest nog afgerekend worden na de verrekening van het statiegeld met de boodschappen.
Een cent of meer is dus toegestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pinnen is handig dus waarom zou je contant betalen? Dat vind ik dan. Heb natuurlijk bijna altijd geld in mijn portemonnee maar soms vind ik het handiger om te pinnen dus doe dat ook. Heb wel es rond de 1 euro gepind. Vonden ze niet raar.