Hoe ziet de boekhouding van een simpele stichting eruit?

Ik ben sinds oprichting (december jl.) penningmeester bij een stichting. Wij zijn 5 jongeren die filmpjes maken (stichting geworden voor subsidies). Hoe ingewikkeld moet de boekhouding zijn? Kan ik gewoon een inkomsten/uitgaven excel-bestand maken? Of moet er echt een hele uitgebreide boekhouding zijn met balansen, rekeningen etc.

Zoals je merkt heb ik nul ervaring met het bijhouden hiervan. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Je kunt in excel een simpel boekhouding bijhouden. Maar je zult een balans en een winst en verliesrekening moeten kunnen genereren. Je ontvangt subsidie dus je moet een jaarrekening kunnen maken. Maar met excel kun je dat wel maken. Link de tabbladen naar de winst en verlies rekening waar het gaat om de kosten rekeningen beginnend met de 4 en de opbrengstenrekeningen beginnend met de 8.
De balans rekeningen koppel je met de balans kas, bank debiteuren crediteuren eigenvermogen enz
ronron1212
13 jaar geleden
Je bent penningmeester dus verantwoordelijk voor de financiën, zorg er voor dat je niet persoonlijk aansprakelijk bent, ik heb al veel mensen de vernieling in zien gaan omdat ze dat niet goed vastgelegd hadden!