Wie is er aansprakelijk, het klopt toch niet als ik moet liegen?

Ik heb op mijn werk een doos met 30 computers van een pallet af laten vallen. Ik moest daarna liegen, namelijk zeggen dat ik samen met iemand aan het lossen was ipv alleen. De pallet was al uit de vrachtwagen gehaald door de chauffeur. Ik moest liegen van mijn leidinggevende, aan zijn leidinggevende. dat is de baas van de vestiging. Waarde was meer dan 50000 euro. Ik vind dit heel raar, daar komt bij kijken dat mijn leidingevende mij niet mag en maar blijft zeggen dat hij mij een dienst bewijst.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Jouw leidinggevende weet waarschijnlijk dat hij jou niet alleen die computers had mogen laten lossen en dat hij daar verantwoordelijk voor is. Waarschijnlijk dekt de verzekering in dat geval de breukschade niet. De volgende vraag is dan of jij dat zelf had moeten weten.

Jouw leidinggevende bewijst jou een dienst als je dat zelf had moeten weten, maar als dat niet zo is, bewijst hij alleen zichzelf een dienst. Zoek dus eerst uit of ergens in jouw werkvoorschriften staat of jij alleen mag lossen.

Het lijkt mij het beste voor jezelf om het eerlijk op te biechten bij de baas van jouw leidinggevende, en er ook bij te vertellen dat jullie elkaar niet goed liggen. Dan kan de 'bovenste bovenbaas' nog kijken wat hij er mee doet, maar houd jij wel de eer aan jezelf.

Je loopt ook nog eens een keer het risico dat het uitkomt, en jouw 'bovenste bovenbaas' denkt dat jij een leugenaar bent. Eerlijkheid duurt het langst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou tegen de `bovenbaas` eerlijk zeggen dat jij die computers alleen moest lossen, want waarschijnlijk probeert jouw leidinggevende alleen maar om zijn eigen straatje schoon te vegen. Jij mocht natuurlijk niet alleen die computers afstapelen en nu is hij verantwoordelijk. Daar probeert hij nu met een leugentje onderuit te komen. Je komt al in de problemen als ze gaan doorvragen met welke collega jij aan het werk was, want dan kun je niet zomaar een naam gaan noemen. Eerlijk is eerlijk en wat kan jou het schelen als je leidinggevende door zijn eigen fouten in de moeilijkheden komt ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een normale situatie zal je baas zijn verzekering aanspreken.Want een normaal bedrijf is voor zulke zaken verzekerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je moet liegen ,dan moet je onthouden.
Spreek je de waarheid,die kun je honderd keer opzeggen zonder te hoeven nadenken.

Jullie verstandhouding ligt al niet zo goed.
Mocht er ooit weer eens iets voorvallen dan zal hij altijd,jou blijven herinneren aan dat voorval.
Ga voor de waarheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Goed gezegd. Inderdaad wie liegt moet veel onthouden.
het klopt inderdaad niet als je moet liegen
Het beste is dat je met de waarheid nar buiten komt. eerlijkheid duurt het langst.
een normaal bedrijf is verzekerd voor ongevallen als dit

Daarnaast word je chantabel want als je leidinggevende kwaad wil kan hij dit gebruiken tegen jou. het is dan jouw woord tegen de zijne wanneer jij zegt dat je van hem moest liegen.
Al met al een moeilijke situatie. sterkte ermee