waar kan je VEILIG goud vinden?

Dus niet onder de grond.

Toegevoegd na 10 minuten:
ik wil het wel gratis.
en het liefst in nederland.(maar het hoeft niet uit nederland te komen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

In beekjes en stroompjes die uit bergen komen
als je het sediment zeeft kan je goud vinden
(zo deden ze het vroeger ook)

Toegevoegd na 9 minuten:
In de Rijn !!

De Rijn vervoert niet alleen zand, grind en klei vanuit het achterland naar de Noordzee, maar ook mineralen en metalen, waaronder goud. Dit goud is afkomstig van kleine goudaders in de gesteenten van het Zwarte Woud in Duitsland.
In de loop der miljoenen jaren verweerden de goudaders en brachten zijrivieren goudkorrels in de Rijn. Omdat goud zwaar is, wordt het vooral bij relatief hoge stroomsnelheden over de rivierbodem verplaatst. Al vanaf het Laat-Plioceen staat de huidige Rijn in ons land in contact met de Rijndalslenk in Zuid-Duitsland en het Alpiene gebied. Sediment en mineralen worden dus al ruim drie miljoen jaar vanuit dit gebied met de Rijn naar het Noordzeebekken vervoerd. Vanwege het hoge soortelijke gewicht bezinken kleine goudkorrels net zo snel als grotere grindcomponenten. Goudkorrels in Rijnsediment vinden we dus alleen in laagpakketten met veel grind. Deze komen in de meer stroomopwaartse delen van de Rijn en haar vroegere lopen voor. Begin vorige eeuw werd in het oosten van het land door pannen wel goud gewonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij de juwelier.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wel netjes betalen, want anders is het toch niet zo veilig.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol, het antwoord dat ik ook wilde geven (inclusief toevoeging). +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha een +!
Ik dacht precies hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik dacht niet het zelfde, maar het is wel echt LOL plus + en, ik vind je avatar heeeeeeel leuk....
Goud kan je in rivierzand vinden. Water slijt door de bergen en kan zo goudaders aanboren. Op de plekken waar dit gebeurd wordt goudstof gevonden in beeklopen. Zo zijn er bij San Franciso en in Zuid Australie diverse rivieren waar nog goudstof te vinden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Rauris in Oostenrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meeste goud wordt niet onder de grond gevonden.

Ongeveer twee derde van de winning gebeurt in open mijnen (dagbouw) en geeft grote hoeveelheden afval. Voor het goud van een ring van 10 gram met een gehalte van 18 karaat ontstaat 18000 kg afval. Twee bekende goudwinningsmethoden gebruiken het giftige natriumcyanide en eveneens giftige kwik.

Bijvoorbeeld in rivierbeddingen, in Surinam.

Brede, ondiepe pannen worden gevuld met zand en grint dat goud kan bevatten. Het water wordt toegevoegd en de pannen worden geschud, het goud wordt gesorteerd van het grint en ander materiaal.

Toegevoegd na 6 minuten:
De ontwikkelingshulporganisatie Solidaridad start een campagne voor het verduurzamen van de goudwinning. Doel is om mijnbouwers een eerlijke beloning te garanderen, hun arbeidsomstandigheden te verbeteren en de negatieve effecten op het milieu te beperken.

Ook in de Ardennen schijnt ooit goud gevonden te zijn, dat is niet zo ver weg.
Het plaatsje heet Heid de la Mine d'Or, gelegen in het bos van Bablette op de rechteroever van de rivier Chefna.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga bij Lobith met een theezeefje in de Rijn zitten en wie weet, komt er een minuscuul stukje goud in jouw zeefje, het z.g. Rheingold!