Forex = afkorting voor Foreign Exchange.

Forex wordt gebruikt voor deals tussen 2 partijen waarbij ze verschillende munten met elkaar verhandelen.

Meest voorkomend contract/deal is de spot. Een aankoop van vreemde valuta in ruil voor een andere valuta. Je -nu- koopt van de bank USD en betaald in EUR.

Kenmerken zijn :
- Buy amount
- Sell amount
- rate (spot rate)
- date

Andere vormen zijn :
- Forward contracten, idem als de spot maar dan op een bepaalde tijdstip in de toekomst. (de rate is dan een forward rate (= spot + points)
- Foreward Swap, combinatie van spot en foreward. bv. je koopt nu USD maar in het contrat kom je overeen om de USD terug te verkopen op een bapaald tijdstip in de toekomst.

Mocht je nof info wensen, dan hoor ik het graag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! Klinkt erg interessant! Ik ga me er eens in verder verdiepen!