Wanneer is een Greenwheels abonnement duurder dan een eigen (goedkope) auto?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

greenwheels kost 2,50 per uur en 0,10 per km plus benzine

een klein autootje als de alto is wegenbelastingvrij

http://autos.trovit.nl/suzuki-alto-wegenbelasting-vrij

en kost een euro of 30 aan WA verzekering plus kosten voor de benzine

als je meer als 12 uur rijd in een maand is greenwheels dus duurder

12 x 2,50 = 30 euro.

de andere kosten even buiten beschouwing gelaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb Greenwheels abonnement , en het magische is dat je door het ontbreken van vaste kosten , en het hebben van variabele kosten , je zeer kostenbewust gaat rijden.

Het hangt er ook van af of je andere alternatieven hebt ( openbaar vervoer ) .

Ruwweg kost de kleinste Greenwheels auto voor een afstand van 40 KM heen en weer gedurende 9 uur rijden ongeveer 50€ .

Bij grotere afstanden gaat de benzineprijs bij greenwheels meespelen.

Dus stel je maakt per maand drie ritten van100 Km heen en weer totaal en drie ritten van 40 KM totaal heen en weer dan ben je ongeveer 3x50 +3x 75 =375 € kwijt. Dat lijkt me ongeveer wat je betaalt alles inclusief voor een eigen autootje.

Bij Greenwheels betaal je wel een eigen risico voor schade. Eéns in de zoveel tijd wordt er schade veroorzaakt aan je auto die je wordt aangerekend daar ben je ook nog €225 voor kwijt.

Persoonlijk ben ik ongeveer €50 kwijt per maand, ik gebruik hem 1 x per maand. De rest van de tijd gebruik ik de bus en de trein.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met 40 km totaal heen en weer bedoel ik dus 2 x 20 km. Met 100 km totaal heen en weer bedoel ik dus 2x 50 km.