ik ben een alleenstaande mama,van een dochter en een kindje dat in maart geboren moet worden,ben ik in vervroegd ziekteverlof heb ik recht op bijstand

ben dus om medische redenen in vervroegd ziekte verlof dat dan zal overgaan naar bevallingsverlof,mijn vriend en ik wonen nog niet samen dus ik sta er financieel alleen voor,we hebben samen een huis gekocht maar ik kan er maar ten vroegste maart 2011 naartoe,dus heb ik een huishuur en de helft van onze woning af te betalen, heb ik dan nog recht op een uitkering,want ik val dus op de mutualiteit en op 60% van mijn brutoloon.
overal waar je komt sta je met je rug tegen de muur,ik weet het op den duur niet meer wat de rechten en plichten als alleenstaande ouder zijn.
kunnen jullie me helpen,of weten jullie waar ik terecht kan met mijn vraag.
alvast bedankt
mvg sandra

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft dat je er financieel alleen voor staat, maar je hebt wel samen met je vriend een huis gekocht... Het lijkt mij dat je dan financieel niet meer alleen bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Gast, wil je er nog even aan toevoegen dat jouw situatie voor België geldt? Anders gaan al die Nederlanders hier zich het hoofd breken over hoe het zit. Ik hoop voor jou dat het allemaal goed komt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als jij een huis kan betalen, er geen instantie is die zegt... Tuurlijk, hier heb je zolang een uitkering. Zelfs niet in België . Je hebt vermogen en dat moet je eerst opmaken. Denk ik...... succes of sterkte, wat heb je meer nodig?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfff die goeie vraag was een vergissing, drukte op het verkeerde balkje. lucky you!!

Antwoorden (3)

Heel erg ingewikkeld, en ik denk dat je je dat het beste kunt laten uitleggen . voorrekenen door een instantie die zich met de betreffende uitkeringen bezighoud.

Nu heb je ziekteverlof, dus je bent ziek.
Dat gaat over in zwangerchapsverlof, maar dat is gebonden aan een maximale periode.
Daarna ligt het er aan of je nog ziek bent. Zoja, dan gaat je ziekteverlof door, zonee, dan kun je weer aan het werk.

Kun je of wil je dat niet, en zeg je zelf je baan op, dan heb je niet zondermeer recht op een uitkering. Wordt je ontslagen, dan heb je recht op WW. Voor die fase zul je je dus echt moeten wenden tot de betreffende instantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel gewoon vandaag om een afspraak te maken bij de Sociale Dienst.
Of er iets mogelijk is of niet, kan een maatschappelijk werker je vertellen + begeleiding bieden die je in dit traject nodig hebt. Voordat het allemaal geregeld is ben je wéken verder, dus bel gewoon direct vast voor die afspraak.
Of bel je huisarts, om te informeren naar het telefoonnummer. Soms loopt een verwijzing naar maatschappelijk werk via de huisarts namelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft iedere (grotere)werkgever een afdeling personeelszaken. Vraag daar eens om een gesprek en laat het je uitleggen.