Is het waar dat het in Japan zo ongeloofijk duur is?

Bijv. 10 euro voor een stuk fruit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Japan is het duurste land ter wereld. In Tokyo is de prijsindex 158.1 % vergeleken met New York = 100. Dus 10 Euro voor een stuk fruit is wel een beetje overdreven...

Japanse bedrijven besteden veel geld aan entertainment van klanten en buitenlandse gasten. Een niet al te exclusief etentje kost al gauw 200 € pp.

Japanse producten zijn in Japan duurder dan in het buitenland en dit wordt veroorzaakt door het distributiesysteem. Bijna alles wordt geleverd via grote handelshuizen en die hebben natuurlijk een flinke marge nodig om die dure etentjes te kunnen betalen. Soms doen die handelshuizen niet meer dan orders doorplaatsen... Maar zoals de Japanners zeggen: wij respecteren de kanalen"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een aantal jaar geleden was Japan in alles duur. Maar sinds de Yen gedevalueerd is, zijn de prijzen flink gedaald. Een Bic Mac in Japan is overigens goedkoper dan in (gemiddeld) Europa. Maar fruit is er weer duurder.