krijg van een incasso bureau een brief dat ik een bedrag moet terug betalen van 2001 kan dit??? bewaar mijn administratie tot 5 jaar terug.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou het geen typefout zijn dat het 2010 moet zijn ipv 2001

Antwoorden (4)

Het incassobureau zal goed moeten motiveren, waarom het bedrag terugbetaald moet worden en waarom men er zo laat mee komt aanzetten. Incassobureau zal waarschijnlijk verwijzen naar het bedrijf, dat het bedrag vordert. Neem eens contact met hun op, door het schrijven van een brief. Ik zou schriftelijk gemotiveerd willen zien, waarom er nu ineens betaald zou moeten worden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Inderdaad wordt een burger geacht zijn administratie te bewaren voor een termijn van vijf jaren. Deze termijn is ruimschoots overschreden. De eisende partij heeft dan verder geen poot om op te staan. Mocht het tot een rechtszaak komen dan zal de rechter tevreden zijn met jouw verweer: 'ik heb dit indertijd netjes betaald' en de eis afwijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als particulier heb je helemaal geen bewaarplicht van 5 jaar, als ondernemer wel, vaak 7 jaar. het is echter niet verstandig om alles zo maar weg te gooien. laat het incassobedrijf of het bedrijf dat het bedrag vordert maar komen met de nodige motivatie en bewijsmateriaal, dit is niet aan jou om aan te tonen en hoef je ook niet de moeite voor te doen. Vraag hun maar schriftelijk het een en ander te motiveren en te onderbouwen. Het zou best kunnen dat het al lang verjaard is, als het bijvoorbeeld de belastingdienst betreft hanteert deze termijnen die in de wet geregeld zijn. Het lijkt mij dat ze eigenlijk geen poot hebben om op te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het geval dat de gene die een vordering zegt te hebben op jou nooit in die 9 jaar je te kennen heeft gegeven dat er een vordering op je is. Zal het incassobureau je op de hoogte moeten stellen waarom en waar voor je die vordering hebt. Dus bel met het incassobureau als je hier niet voldoende antwoord krijgt bel met het bedrijf en vraag waar ze het vandaan halen en dat je niet verplicht bent te betalen. Betalen zul je wel moeten als in die tijd meerdere keren bent benadert met een brief aanmaning waarschuwing enz
ronron1212