Als mijn moeder in schuldsanering komt komen ze dan ook aan mijn kinderbijslag, loon, en mijn spaargeld? hebben ze daar dan ook recht op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
woon je nog thuis en heb je kinderen?
ronron1212
13 jaar geleden
Hoe oud ben je als je onder 18 bent is het niet jouw kinderbijslag

Antwoorden (3)

In principe niet. Ze verhalen de schulden op de inkomsten van je moeder, en daar vallen jouw loon en spaargeld sowieso niet onder. Wel het deel dat je betaald als kostgeld, uiteraard, want dat is weer haar inkomsten.
Kinderbijslag is in principe voor jou bedoeld, al krijgt je moeder het in handen, maar valt buiten het reguliere inkomen, dus ook daar zullen ze niet meteen aankomen.

Maar de combinatie kinderbijslag en loon komt mij wat eigenaardig voor ; kinderbijslag krijg je toch alleen voor thuiswonende kinderen die onder je zorgplicht vallen en studeren oid, en als je je eigen geld verdient, vervalt dat uiteraard. Aan de hand van deze summiere gegevens is het dus erg lastig daar definitieve uitspraken over te doen. Het beste kun je deze vragen rechtstreeks voorleggen an de schuldsameringsinstantie ; die werken tenslotte ook niet allemaal hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je moeder in de schuldsanering komt dan is jou loon en spaargeld gewoon veilig hoor
dat is van jou en niet van je moeder

de kinderbijslag die je moeder voor jou krijgt is van je moeder en die zal naar de sanering moeten

als jij kinderen hebt en je krijgt kinderbijslag dan is die van jou en daar komen ze niet aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ho Jejaa,

Dat lijkt nogal verschillend te zijn in verschillende omstandigheden. Als je deze serie reacties leest (http://www.hotforum.nl/forum/schulden/389595/spaarrekeing-kind-en-schuldsanering/) dan zijn de meningen verdeelt: bij sommigen wordt het geld van spaarrekeningen bij minderjarige kindere wel enb bij anderen niet ingenomen.