Zit je de eerste maand (en tweede?) dat je 18 bent geworden nog bij de kinderbijslag?

Ik was 3 oktober 18 geworden namelijk. Nou heb ik van de maand oktober nog niet mijn tegemoetkoming scholieren gekregen.

Wel heb ik mijn zorgverzekering moeten betalen en heb ik mijn zorgtoeslag gekregen, helaas is het betalen dus aardig wat meer dan ik kreeg,, dus ik vroeg me af hoe het nou zat met de tegemoetkoming scholieren. Als het namelijk nog bij de kinderbijslag hoort, kan ik misschien iets met mijn ouders regelen.

Ik heb heel vaag eens van iemand gehoord dat het pas in gaat na 3 maanden ofzo? Hoe zit dat nou allemaal precies?

Toegevoegd na 1 week:
Ik heb plotseling een brief ontvangen en ik krijg het dus vanaf januari.

Bedankt voor de antwoorden en vooral de reacties!;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als het goed is krijg je je tegemoetkoming eind november.

Kinderbijslag krijgen je ouders tot en met het kwartaal dat jij 18 jaar wordt. Op 1 oktober begint het 3e kwartaal, dus je ouders krijgen in januari nog kinderbijslag. Maar daar ben ik niet helemaal zeker van, het kan ook zijn dat ze in oktober al kinderbijslag hebben gekregen en dat dat de laatste keer was.

Als dat zo is, krijg je eind november nog de tegemoetkoming van oktober.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kinderbijslag kreeg je ook om de 3 maanden. die stopt per je achtiende verjaardag. dan kun je studiefinanciering aanvragen.die krijg je aan het einde van de maand.heb je al wel bericht gekregen van studie financiering? het kan ook zijn dat het pas per januari in gaat omdat de kinderbijslag per kwartaal was en die heb je misschien tot eind december gehad.